مهر نوشت:

مجموعه ای منتخب از موسیقی فیلم‌ها که توسط بهزاد عبدی آهنگسازی شده است توسط موسسه راوی آذر کیمیا در بازار موسیقی منتشر شد.
«مردمک» عنوان آلبوم موسیقایی بی کلام در ژانر موسیقی فیلم است که برگرفته از مجموعه آثار کوتاه موسیقی فیلم بهزاد عبدی در فیلم‌های «دهلیز»، «هیچ کجا هیچکس»، «خانه پدری»، «برف روی شیروانی داغ» و «چشم» است که طی سال‌های گذشته اکران شده اند.

آلبوم «مردمک» با صدابرداری آندری موکرینسکی از خانه ضبط صدای «کیو» اکراین، طراحی گرافیک سهیل حسینی و مدیریت تولید رضا مهدوی در فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی هنری عرضه شده است.

بهزاد عبدی از جمله هنرمندان فعال عرصه موسیقیی است که مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است. او به خاطر علاقه زیادی که به موسیقی داشت در ابتدا مقدمات موسیقی را از فرهاد فخرالدینی آموخت و سپس به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را از اکادمی هنر خارکوف ایران دریافت کرد.

فعالیت عبدی در زمینه آهنگسازی از سال ۱1377 به طور مستمر آغاز شده است. او که در سال 1382 برای ادامه تحصیل از ایران به اکراین سفر کرد، آثارش با ارکسترهایی همچون ارکستر فیلارمونیک کی اف، ارکستر رادیو کمپانی اوکرایت و ارکستر ناسیونال اوکراین ضبط شده‌است. وی سال 87 جایزه بهترین موسیقی مسابقه «ورزش و آواز» را برای قطعه «پهلوان» از آکادمی ملی المپیک و در سال 88 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای موسیقی فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان دریافت کرد.

سوئیت سمفونی «آینده روشن»، پوئم سمفونی «خداوند تو را می خواند»، اپراهای عاشورا، حافظ و مولوی، ساخت قطعه«مرد ومیدان»به عنوان سرود رسمی فدراسیون فوتبال در جام جهانی 2006، ساخت موسیقی چندین فیلم سینمایی و تولید چند آلبوم موسیقایی در حوزه موسیقی کودک از جمله فعالیت‌های این آهنگساز است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =