«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل بهزیستی فارس گفت: 30 تا 50 هزار معلول در فارس همچنان شناسایی نشده اند.

دكتر موسوي افزود: تا كنون 105 هزار معلول در استان تحت پوشش بهزيستي قرار گرفته اند و طبق برآوردها حدود 150 هزار فرد دچار معلوليت در فارس به سر مي برند.
وي يادآور شد: برخي از اين افراد در مناطق و روستاهاي محروم زندگي مي كنند و با وجود فعاليت هاي بهزيستي همچنان شناسايي نشده اند و اگرچه مددكاران ما در اين خصوص اقداماتي را انجام داده اند اما از مردم استان نيز درخواست داريم اگر افراد معلولي مي شناسند كه هنوز تحت پوشش بهزيستي نيستند آن ها را به ما معرفي كنند.
دكتر موسوي افزود: درصد قابل توجهي از اين افراد روستايي و جزو عشاير هستند كه ما همچنان براي شناسايي آن ها تلاش مي كنيم تا با برخورداري از خدمات مختلف با كيفيت بالاتري زندگي كنند.
مدير كل بهزيستي فارس عنوان كرد: طي سال 94 براي 2 هزار و 530 معلول در استان اشتغالزايي كرديم كه اين ميزان تا پايان بهمن ماه امسال نيز 2 هزار مورد بوده كه تا خرداد ماه سال آينده هم 700 شغل ديگر براي آن ها ايجاد مي كنيم. دكتر موسوي گفت: با توجه به اينكه درصد بالايي از معلولان با دريافت تسهيلات اشتغالزايي نمي توانند براي خود شغل پايداري ايجاد كنند، اولويت بيشتر ما اشتغال كارفرمايي است و همچنان از كارفرمايان علاقمند استقبال مي كنيم.
وي ادامه داد: در همين خصوص به متقاضياني كه بتوانند معلولان را به كار گيرند به ازاي هر نفر 15 ميليون وام 4 درصد پرداخت مي شود و علاوه بر اين بهزيستي سهم بيمه كارفرما را تا 5 سال و گاهي حتي تا 10 سال متقبل مي شود.
مدير كل بهزيستي فارس گفت: طبق آمار موجود امسال 200 ميليون تومان تسهيلات مربوط به سهم بيمه كارفرمايان ارایه شده كه اين ميزان نسبت به سال قبل با افزايش 3 برابري رو به رو بوده و با اين پيگيري ها طي يك سال و 3 ماه 2 هزار و 700 شغل ايجاد كرده ايم.
دكتر موسوي افزود: از سال آينده 20 درصد حداقل قانون كار نيز به مستمري بگيران بهزيستي تعلق مي گيرد كه اين امر با توجه به ناچيز بودن ماهانه فعلي مي تواند زمينه رفع مشكلاتشان را تا حدودي فراهم كند.
وي ابراز اميدواري كرد كه بتوان با دريافت بودجه بيشتري نسبت به سال قبل مشكلات مددجويان را در حوزه هاي مختلف از جمله توانبخشي كاهش داد و علاوه بر اين زمينه رفتن معلولان تحت پوشش به سمت استقلال را فراهم كرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =