ایرنا نوشت: استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که تمام آرای قانونی مردم حلال است، گفت: تقسیم بندی آرای مردم به حلال و حرام، سفید و سیاه خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله محسن غرویان با بیان اینکه تقسیم کردن آرا باعث ایجاد تفرقه در مردم می شود نه وحدت، اظهار کرد: این مسائل خلاف منویات رهبری است، چون معظم له می فرمایند که انتخابات باید باعث ایجاد وحدت بین مردم شود و رقابت ها را به رفاقت تبدیل کند.

او ادامه داد: این تقسیم بندی‌ها را موافق نظر رهبر معظم انقلاب نمی دانم و همه کاندیداها به هر تعداد که رای آورده اند رای قانونی مردم را کسب کرده اند. طبق قانون کسی که اکثریت آرا را کسب کرده است، رئیس جمهوری قانونی کشور است.

غرویان با تاکید بر این که باید مردم را به سوی نظام جذب و مشارکت ایجاد کنیم، بیان کرد: طرح این مسائل خلاف عدالت و انصاف و از همه مهم‌تر خلاف نظرات رهبری است.

تفکیک حلال و حرام بودن آرا برای آینده سیاسی کشور خطرناک است

سیدشهاب الدین صدر با بیان این که این روزها زمزمه هایی درخصوص تشکیل دولت در سایه شنیده می شود، اظهارکرد: اگر قرار باشد هر نامزد یا جریان سیاسی پس از ناکامی در انتخابات اقدام به چنین کاری کند، درحقیقت به جای اعلام همکاری با نامزد پیروز برای رفع مشکلات کشور و تبدیل رقابت به رفاقت که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستیم، موجب تداوم رقابت، اختلافات و ائتلاف نیروها می شود و هیچگونه مبنای قانونی نداشته و بداخلاقی سیاسی محسوب می شود.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یکی از اشتباهات تاریخی که بدعت گذاری در فرهنگ سیاسی کشور محسوب می شود تفکیک آرا ملت به حلال وحرام است که ضمن اهانت به شعور سیاسی آحاد ملت برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک است.

همچنین ایسنا نوشت:

مطرح کردن رای حلال و حرام به وحدت ملی کشور آسیب می‌زند

غلامرضا ظریفیان در رابطه با مطرح شدن مسئله رای حلال و حرام توسط برخی از جریان‌ها اظهار کرد: مطرح شدن مسئله رای حلال و حرام به وحدت و انسجام ملی کشور آسیب می زند، در سال های قبل به دلیل برخی بداخلاقی ها وحدت ملی آسیب دیده بود که در این سال‌ها این وحدت در حال بازسازی است، اما مجددا جریانی به دنبال دامن زدن به بداخلاقی های گذشته هستند. جریانی که امروز با اقبال جامعه روبرو شده است به دلایل مختلف از جمله مصلحت کشور مایل نیست وارد جزئیات شود ،اما اگر قرار باشد وارد این مسائل بشویم کاملا مشخص است چه جریانی از امکانات و اموال عمومی بهره برد. همین جریان امروز از رای حلال و حرام صحبت می کند در حالیکه کاملا مشخص است چگونه از امکانات عمومی استفاده کرده است.

ظریفیان با بیان اینکه مسلما درهر انتخاباتی تخلفاتی هم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جامعه با محاسبه سود و زیان به یک نامزد اقبال نشان داد. اما جریان مقابل با بداخلاقی ها دنبال تحت تاثیر قرار دادن رای مردم است. اگر قرار باشد از کسی حساب کشی صورت گیرد این افراد باید بیشتر پاسخگو باشند. البته نظام آنقدر از قدرت برخوردار است که با این حرفها دچار آسیب نشود.

ظریفیان در پایان تصریح کرد: جریان پیروز در انتخابات هم باید بداند که باید به وعده هایش عمل کند و همچنین اعلام کند نماینده 42 میلیون رای ملت است. حتی کسانی که به او رای نداده‌اند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670410

برچسب‌ها