بدهکاری ۱۵۶ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی همدان

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: بدهی معوق کارفرمایان به تامین اجتماعی استان همدان به رقمی بیش از 156 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمد عسگری، مدیرکل تامین اجتماعی استان در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: بدهی 156 میلیارد تومانی کارفرمایان مربوط به حق بیمه 15 هزار و 474 کارگر به این سازمان در استان است.


وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان می توانند تا پایان سالجاری از فرصت بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کرده و نسبت به تسویه حساب با تامین اجتماعی اقدام نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی همدان تصریح کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان توسط سازمان تامین اجتماعی در راستای رفع رکود حاکم بر اقتصاد کشور تصویب شده است.

این مسئول در حوزه کارگری استان به ضرورت افزایش جذب بیمه‌شدگان اجباری در استان همدان اشاره کرد و گفت: رؤسای شعب تامین اجتماعی با بازرسی مضاعف از واحدهای تولیدی و صنعتی، مشمولان بیمه اجباری را شناسایی کنند.

وی افزود: صاحبان حرفه و مشاغل آزاد نیز برای انجام شغل مورد نظر خود با داشتن کارگر و یا خویش فرمایی می‌توانند به استناد مجوز اشتغال و با پرداخت حق بیمه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

محمد عسگری، با اعلام اینکه سه نوع پرداخت حق بیمه در نوع بیمه خویش‌فرمایی وجود دارد اظهار داشت: در هر یک از موارد بیمه خویش‌فرمایی دولت دو درصد حق بیمه را به عنوان کمک پرداخت می‌کند و فرد بیمه شده طبق ضوابط از بیمه بازنشستگی، فوت، قبل و بعد از بازنشستگی و نیز از کارافتادگی استفاده می‌کند.


لازم به ذکر است، جهت ارائه خدمات متنوع به بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان همدان 11 شعبه ثابت و 11 شعبه اقماری با 380 نفر پرسنل در حال فعالیت هستند که این خدمات رضایت جامعه کارگری استان را به دنبال دارد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =