۳۷ تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان زنجان

در ۳ ماه نخست امسال ۳۷ تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده است

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، رئیس پلیس راه استان  در این باره به خبرآنلاین گفت: در این تصادفات ۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند، می‌گوید: تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش و تعداد افراد جان باخته ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین تصادفات جرحی امسال با ۳۰۱ مورد و مصدومیت ۴۰۷ نفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶درصد افزایش داشته است. در این بین تعداد مجروحان نیز در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شیر محمدی تعداد تصادفات خسارتی را ۴۰۵ مورد و میزان افزایش آن را ۲ درصد اعلام و اظهار کرد: در مجموع طی ۳ ماه امسال ۴۰۵ تصادف رخ داد که این آمار خبر از افزایش ۱۵ درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان این‌که توجه نکردن به جلو و خواب آلودگی۳۲ درصد، ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ۱۸ درصد، واژگونی ۱۹ درصد و انحراف به چپ ۱۰ درصد دلیل بروز تصادفات بوده است، ادامه داد: با تحقیقات انجام شده سواری ۶۲ درصد، کامیون و تریلی ۱۳ درصد، وانت ۱۲ درصد، موتور سیکلت ۹ درصد و سایر وسایل ۳ درصد در بروز حادثه مقصر بوده‌اند. ۲۲ درصد از تصادفات در ساعات ۱۲ تا۱۶ و ۲۴ درصد دیگر تصادفات بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است. ۲۹ درصد از تصادفات نیز در کیلومترهای یک تا ۲۰ شهرها رخ می‌دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =