شورای شهر دوره پنجم اراک در انتخاب شهردار آتی به دو ویژگی تجربه مدیریت شهری و صاحب نظر در این حوزه توجه کنند. یک چهره سیاسی هر اندازه هم توانمند باشد ، گزینه مناسبی برای این جایگاه نیست و انتخاب یک نیروی همسوی غیر متخصص به شورا لطمه خواهد زد.

سید مهدی مقدسی،نماینده اراک در مجلس دهم که در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین استان مرکزی سخن می گفت با تاکید بر این نکته افزود: متاسفانه اراک در بسیاری از زمینه ها از دیگر شهرهای کشور عقب افتاده و رفع این مشکل نیازمند حضور فردی به عنوان شهردار است که دیدگاه کلان داشته باشد چون وضعیت فعلی شایسته مردم نیست و باید تحول ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اگر شهرداری که آشنایی کامل با مباحث مدیریت شهری ندارد و تنها به دنبال کسب تجربه است انتخاب شود ، آسیب های جدی را به همراه دارد ، شورای شهر آتی فرصتی برای آزمون و خطا ندارد و باید از تجارب سال های گذشته در انتخاب شهردار به درستی استفاده کند.
مقدسی گفت: پیشنهاد دلسوزانه بنده برای انتخاب شهردار آتی اینکه اگر می خواهید شهر اراک حرکت رو به رشدی داشته باشد حتما از یک چهره کارآمد و توانمند ملی با افکار و اندیشه های نو در حوزه مدیریت شهری و یا با تجربه موفق به عنوان شهردار استفاده کنند .البته قطعا شهردار منتخب باید با دولت و اکثریت منتخبین شورا همفکر و همراه باشد .
*شورای شهر دوره پنجم حداکثر در مدت سه ماه ،پروژه 55 متری را تعیین تکلیف کنند

مقدسی در ادامه صحبت های خود در خصوص بلاتکلیفی پروژه بزرگراه امیرکبیر و چهارده ساله شدن اجرای این طرح گفت: هزینه بالای اجرای این طرح را نمی توان دلیل یا توجیهی برای عدم اجرای آن در سالهای گذشته دانست و متاسفانه در این مدت در حق مردم ظلم شده است و به ناحق آزار دیده اند چون با تامین منابع از طریق فروش اوراق مشارکت و یا روش های دیگر امکان اجرای آن با هزینه کمتر از شرایط فعلی وجود داشته است.
نماینده اراک ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون ، جایگاه این طرح زیر سوال هست و مهلت پنج ساله قانونی برای اجرا به اتمام رسیده و از طرفی شهرداری با بودجه 500 میلیاردی و درآمدهای فعلی، امکان انجام این طرح را عملا ندارد باید این موضوع سریعتر تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد من به شورای شهر دوره پنجم این است که حداکثر در مدت سه ماه پس از شروع به کار از مردم مهلت بگیرند ، اگر توانستند ساز و کار منطقی برای تامین منابع و اجرای این طرح فراهم کنند که طرح را اجرا و در غیر این صورت با طی روند قانونی و مصوبه ای در استانداری ، قاطعانه طرح را ملغی و از مردم عذرخواهی کنند .لغو طرح غیرممکن نیست و از گزینه های جایگزین دیگری مثل احداث تونل یا اصلاح معابر با هزینه کمتر به جای این طرح می توان استفاده کرد که البته باید با استفاده از مشاورین ترافیکی قوی مورد بررسی قرار گیرد.
مقدسی یکی از موانع عدم تصویب طرح مطالعاتی احداث مترو در اراک را به رسمیت نشناختن این شهر به عنوان کلان شهر توسط دولت دانست و گفت: متاسفانه در دولت دهم ، اراک و چند شهر دیگر بدون داشتن شرایط جمعیتی در جمع کلان شهرها قرار گرفتند در حالی که تا کنون هیچ اعتباری در این رابطه به اراک اختصاص داده نشده است . از دولت دوازدهم یا انتظار اصلاح این مصوبه و یا اختصاص اعتبارات مانند دیگر کلان شهرها را داریم چون ما مدعی هستیم شهر اراک جزء هشت شهر آلوده کشور قرار دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =