رییس دادگاه انقلاب شهر کرمان از صدور حکم سه گروگان‌گیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد فی الارض که به اشد مجازات محکوم شده‌اند، خبر داد.

 

به گزارش مهر، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سالهای اخیر عده ای از افراد بزهکار که غالبا دارای سوابق کیفری متعدد هستند، اقدام به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانی کرده‌اند.

قربانی گفت: این افراد ضمن گروگان بردن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق خانواده هایشان را وادار به پرداخت وجوه کلانی کرده و بعد از اخذ وجوه گروگانها را آزاد می کرده اند.

او گفت: پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت این باند بزهکار، برخورد با این افراد در دستور کار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان کرمان قرار گرفته که ضمن شناسائی باندی که به این امر اقدام می کرده اند اقدامات کنترلی آغاز و رفت و آمدهایشان مورد رصد ماموران قرار گرفت.

رییس دادگاه انقلاب شهر کرمان گفت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمامی افراد باند در محل نگهداری گروگانها شناسائی و در تاریخ سیزدهم اسفند ۱۳۹۴ موفق به دستگیری گروگانگیرها و آزادی گروگان ها شدند.

او با بیان اینکه ماموران جان بر کف پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در یک عملیات کم نظیر در محل نگهداری گروگانها موفق به دستگیری اعضای باند شدند، گفت: اعضای این باند از جمله سه نفر از اعضای اصلی و چهار نفر اتباع افغانی که گروگان بوده اند آزاد شدند.

او گفت: در این عملیات یکی از ماموران انتظامی توسط یکی از سران باند به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه صورت مصدوم شد که خوشبختانه بعد از اقدامات پزشکی و اعمال مختلف جراحی بهبود یافت.

قربانی با بیان اینکه متهمان به اقداماتی همچون شکنجه و اخاذی از خانواده های آنها و غیره اقرار صریح کرده اند، گفت: محاکمه اعضاء این باند تحت عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمان و وکلای ایشان و اصحاب رسانه صورت گرفت هر سه نفر به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شدند.

عکس‌ها: مهر
61282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =