ایران برای نخستین بار قهرمان وزنه‌برداری جهان شد

رقابت‌های دسته 105+قهرمانی جهان امروز صبح در آمریکا برگزار شد و سعید علی‌حسینی پس از 8 سال و بازگشتی دوباره توانست مدال برنز حرکت یکضرب را از آن خودش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛،آخرین روز از رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان صبح امروز در آناهیم آمریکا برگزار شد.در این وزن ایران دو نماینده داشتبهداد سلیمی که همه دیدند در المپیک چه اتفاقی برایش افتاد و دیگری سعید علی حسینی دلاوری که پس از 8 سال محرومیت دوباره پا به عرصه رقابت های وزنه برداری گذاشت.

سعید قبل از بهداد روی تخته رفت.اعضای کادر فنی برای او وزنه 203 کیلوگرمی را انتخاب کردند که در عین ناباوری او دو بار پشت این وزنه ایستاد و حتی نتوانست این وزنه را بالای سرش بکشد!شرایط برای علی حسینی سخت شده بود.مشکل او روحی و روانی بود،اگر نه سعید در تمرینات وزنه هایی به مراتب سخت تر و سنگین تر از این را بالای سرش برده بود.با این حال او برای سومین بار پشت وزنه 203 کیلوگرمی ایستاد و این بار با تمرکز بالا توانست این وزنه را مهار کند.

پس از سعید نوبت بهداد سلیمی بود تا به روی تخته برود.اعضای کادر فنی برای بهداد و در حرکت نخست وزنه 205 کیلوگرمی را انتخاب کرده بودند.وزنه ای که که سلیمی آن را به راحتی بالا کشید،اما کمی تامل کرد تا بتواند ثابت روی دو پای خودش بایستد.

پس از بهداد لاشا تالاخادزه گرجستانی که عنوان قویترین مرد جهان را یدک می کشید به روی تخته آمد و موفق شد وزنه 210 کیلوگری را به راحتی بالای سرش ببرد.با این شرایط سلیمی وزنه 211 کیلوگرمی را انتخاب کرد.او 211 کیلوگرم را خیلی راحت تر از 205 کیلوگرم بالای سرش برد تا یک کیلوگرم از تالاخادزه بالا بیفتد.این در شرایطی بود که وزنه بردار گرجستانی هنوز دو حرکت دیگر داشت و بهداد یک حرکت.

این بار گرجستانی ها برای تالاخادزه وزنه 215 کیلوگرم را انتخاب کردند.او این بار هم به راحتی این وزنه را مهار کرد مربیان تیم ملی برای آخرین حرکت بهداد سلیمی وزنه 216 کیلوگرمی را درخواست کنند.وزنه ای که بهداد در مهار کردن آن ناکام ماند.

حالا این بهترین فرصت بود برای اینکه تالاخادزه وزنه 220 کیلوگرمی را درخواست کند و 3 کیلوگرم به رکورد دنیا اضافه کند.او در تمرین این وزنه را مهار کرده بود و این بار هم توانست با مهار این وزنه هم رکورد بشکند و مدال طلا را از آن خودش کند.

حرکت دو ضرب

برای حرکت دو ضرب نخستین وزنه بردار ما سعید علی حسینی بود که به روی تخته آمد.او تصمیم داشت وزنه 240 کیلوگرمی را مهار کند که با صلاحدید مربیان برای او 236 کیلوگرم انتخاب شد تا در جدول مسابقات باقی بماند.سعید به راحتی این وزنه را مهار کرد تا نوبت به بهداد سلیمی برسد.

بهداد خودش را آماده می کرد تا وزنه 241 کیلوگرمی را مهار کند که این کار را به راحتی انجام داد اما هیات ژوری حرکت بهداد سلیمی را خطا اعلام کرد تا بهداد برای دومین حرکت خودش وزنه 242 کیلوگرمی را انتخاب کند.او این وزنه را مهار کرد تا در رقابت با تالاخادزه باقی بماند.

پس از بهداد تالاخادزه به روی تخته آمد و وزنه 243 کیلوگرمی را به راحتی بالای سرش برد.همینوزنه را سعید علی حسینی هم زد و آن را به راحتی بالای سرش برد. 250،وزنه ای بود که مربیان تیم ملی برای سعید علی حسینی انتخاب کردند اما جالب اینجاست که گرجستانی ها که 255 کیلوگرم را برای تالاخادزه انتخاب کرده بودند وزنه خودشان را تغییر دادند و برای او 250 کیلوگرم را انتخاب کردند.وزنه ای ک این بار هم به راحتی آن را مهار کرد.این اتفاق در شرایطی افتاد که سعید علی حسینی هم یک کیلوگرم وزنه خودش را بیشتر کرد تا بالاتر از تالاخادزه قرار بگیرد.سعید این وزنه را به راحتی مهار کرد تا پس از 8 سال یک بازگشت خوب به دنیای وزنه برداری داشته باشد.پس از سعید،بهداد سلیمی روی تخته آمد و موفق شد وزنه 252 کیلوگرمی را مهار کند.اما باز هم هیات ژوری حرکت او را قبول نکردند تا یک شوک را به او وارد کنند.مهار بهداد به عقیده خیلی ها درست بود اما نظر هیات ژوری این بود که بهداد خطای مسلم کرده و مهار وزنه او مورد قبول نیست.

 

 

 

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    4 43
    حالا که چی؟ تخم دو زرده کرده؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
      34 1
      نخیر شما دلاور مرد عرصه مجازی تخم دو زرده کردی عقده ای
  • شهرام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    26 1
    به دلاورمردان تیم ملی وزنه برداری و هم میهنان عزیزم تبریک عرض میکنم.
  • ناصر NL ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    16 1
    تبریک به ورزشکاران وزنه برداری ایران اما یک چیزی که باید به آن اشاره کرد بدلیل اینکه تیم های روسیه و چین و همچنین کره شمالی که غولهای این رشته هستند در این دوره شرکت نکردند که خود مسولین فدراسیون وازه برداری هم تاکید کرده بودند که شرکت در این مسابقات میتواند به نفع ایران باشد از لحاظ قهرمانی