اولین موافقت نامه همکاری های گمرکی پسابرجامی عصر امروز میان ایران و یک کشور اروپایی امضا شد.

به گزارش خبرآنلاین، اين موافقت نامه که به امضای مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران و آنتى هارتى كاى نِن رییس کل گمرک فنلاند رسید ؛ اولين بار بعد از برجام در دولت تدبير و اميد با يك كشور اروپايى ( عضو اتحاديه اروپا ) امضاء شده كه از اهمّيت بسزايى جهت تشويق بقيه اعضاى اتحاديه اروپا برخوردار است .ايران در دنيا بيست و دوّمين كشورى است كه با جمهورى فنلاند موافقت نامه همكارى هاى گمركى امضاء می کند.

بر اساس مفاد این موافقت نامه؛ گمرکات ایران و فنلاند در خصوص قوانین گمرکی،ارزش کالاها،طبقه بندی کالایی،اجرای مقررات،مقررات حمل و نقل و همچنین چگونگی مبارزه با مواد مخدر ،داروهای روان گردان و پیش سازهای صنعتی و سنتی همکاری خواهند کرد.

بنابراین گزارش؛ در مذاکرات مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران و هارتى كاى نِن رییس کل گمرک فنلاند دو طرف در خصوص چالش ها و فرصت های تجارت فرامرزی و همچنین راهکارهای توسعه مناسبات تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مبارزه با قاچاق کالا و تبادل فهرست فعالان اقتصادی مجاز از دیگر محورهای این مذاکرات بود.همچنین روسای گمرکات ایران و فنلاند در خصوص امکان سنجی تبادل الکترونیکی اطلاعات و استعلام الکترونیکی گواهی مبدا توافق کردند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =