عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نگاه کلی مجلس به برجام مثبت است و کلیت نمایندگان با تصویب آن در صحن علنی موافقت خواهند کرد.

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با خبرآنلاین، از حذف نماینده دولت از میزگرد گفتگوی ویژه خبری سیما که با حضور یک طرفه زاکانی برگزار شد انتقاد کرد و گفت: بهتر بود که برنامه با حضور هر دو مهمان (بعيدي نژاد و زاکاني) روی آنتن می رفت. چون وقتی دو طرف راجع به موضوعی صحبت کنند، نقاط ضعف و قوت آن بیشتر خود را نشان می دهد.
وی افزود: به نظر می رسد زاکانی خواسته به عنوان رئیس کمیسون برجام موضع گیری نداشته باشد. در حالی که صحیح تر بود هر دو طرف صحبت می کردند. چرا که اتفاقا افکار عمومي و مخاطبان صداوسيما زمانی که دو طرف يک موضوع در يک گفت وگو حضور داشته باشند، بهتر متوجه بحث می شوند.
نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: باید دید آیا واقعا آقاي زاکانی اجازه حضور آقای بعیدی نژاد در برنامه را نداده است یا اتفاق دیگری در برنامه افتاده است؟ اما اینکه چرا تلویزیون پذیرفته است که این اتفاق رخ دهد هم شاید به دليل آن باشد که در عمل انجام شده قرار گرفته است.
بخشایش اردستاني تاکید کرد: بهترین راه و تصمیم این بود که هر دو نفر صحبت می کردند و بهتر بود آقای زاکانی نه به عنوان رئیس کمیسیون برجام بلکه به عنوان فردی که در جلسات مربوط به توافق هسته ای شرکت دارد، با یکی از اعضای تیم هسته ای صحبت می کرد. چون هدف، آگاهی و ارتقای سطح فکر جامعه است و در واقع ما می خواهیم بگوییم که برجام چه نقاط ضعف و چه نقاط قوتی دارد و آیندگان قضاوت صحیحی درباره آن داشته باشند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار کرد: در جلسات کمیسیون برجام افراد نزدیک به طیف آقای زاکانی حضور دارند که بی طرف نیستند. ترکیب اين کمیسیون به گونه ای است که از تیم آقای زاکانی بیشتر در کمیسیون عضو هستند و هر نماینده ای می تواند در جلسات کمیسیون شرکت داشته و حتی اظهار نظر کند ولی حق رای ندارد.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، نگاه کلی نمایندگان به برجام را تابعی از نگاه مردم دانست و خاطرنشان کرد: برجام ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد اما نگاه من به برجام مثبت است. به واسطه برجام، آرامشی در کشور به وجود آمده است و این که ایران می تواند فعالیت های هسته ای خود را در فردو، اراک و نطنز ادامه دهد و حق غنی سازی داشته باشد، خوب است و می تواند گام بعدی ما را تقویت کند.
بخشایش اردستاني با اعتقاد بر اينکه موضوع برجام برای مقام معظم رهبری مهم است، ادامه داد: اين موضوع از سخنان اخیر ایشان نيز قابل درک است. اما مهم بعد از برجام است که غربی ها می‌خواهند به گونه ای در جامعه ما نفوذ فرهنگی داشته باشند و از نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کنند. مهم تر آنکه ایشان همواره تاکید دارند که برجام نباید وسیله ای برای شقاق و اختلاف میان ملت باشد و یک عده موافق باشند و عده ای دیگر مخالف.
به اعتقاد وي کلیت مجلس با برجام موافقت خواهد کرد و صدای موافقان، بیشتر از مخالفان شنیده می شود.
27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    4 0
    آخه اگر این میزگرد برگزار می شد آقای رئیس زاکانی مقابل کارشناس بعیدی نژاد چیزی برای اظهار نظر نداشت