وزارت نیرو اجرای سریع‌تر طرح سد ونک چهارمحال و بختیاری را در اولویت قرار دهد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای سریع تر طرح سد ونک باید در برنامه های اولویت دار وزارت نیرو قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سليماني دشتكي در نشست با تعدادي از كارشناسان وزارت نيرو در خصوص پيگيري آخرين وضعيت اجراي طرح سد ونك تأكيد كرد: بحث اجراي اين طرح از دهه ۷۰ آغاز شده اما از سال ۱۳۹۲ با استقرار دولت يازدهم به طور جدي در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: تأمين آب آشاميدني، صنعت و كشاورزي چهارمحال و بختياري به ويژه در شهرستان لردگان و احياي دشت بزرگ خانميرزا در اين شهرستان از مهمترين اهداف اجراي طرح سد ونك محسوب مي شود.

سليماني دشتكي تصريح كرد: انتقال آب مازاد در اين طرح تنها به منظور استفاده آشاميدني اشكالي ندارد.

وي بيان داشت: وضعيت اجراي طرح سد ونك بايد تا يك ماه آينده مشخص و تعيين تكليف شود و در آن تأمين آب آشاميدني تا افق ۱۴۲۵ لحاظ شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: بخش خصوصي حضور مطلوبي در نيروگاه هاي برقآبي دارد اما وجود روند طولاني كاغذ بازي اداري در برخي دستگاه هاي اجرايي استان آنان را در زمينه سرمايه گذاري دلسرد كرده است.

وي عنوان داشت: جلوگيري از فرونشست بيشتر زمين، رفع تشنگي مردم، احياي دشت هاي كشاورزي و مديريت بهينه در منابع و مصارف آب از مهمترين دلايل اجراي طرح هاي آبي در كشور و چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.

گفتني است، با بهره برداري از سد ونك سالانه ۸۴ ميليون مترمكعب آب كشاورزي و ۱۷ ميليون متر مكعب آب صنعت و آشاميدني به چهارمحال و بختياري اختصاص مي يابد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =