۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
 ترسیم افق آینده رسالت خبرنگاران

ایرنا نوشت: استاندارالبرز، اطلاع رسانی به جامعه برای تنویر افکار عمومی و ترسیم افق آینده کشوراز جمله وظایف خبرنگاران و رسانه ها دانست.

سید حمید طهائی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگارافزود: ترسیم افق های آینده برای برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح مسئولان و مردم بخشی از رسالت اصحاب رسانه است.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی مدیر و کارشناس در مسئولیت های مختلف ظرف 4 سال اخیر اقدامات بسیاری برای رشد و توسعه کشور انجام داده اند، ادامه داد: در سال 92 که دولت یازدهم مستقر شد منابع درآمدی کاهش پیدا کرده بود، دیوار بلند حصر اقتصادی روز به روز بلند تر می شد و در داخل نیز تولیدکنندگان امکانی برای واردات و صادرات نداشتند.
وی گفت: در چنین شرایطی نسل جوانی به سن اشتغال رسیده و سونامی بیکاری در جامعه در حال شکل گرفتن بود، تورم بالای 45 درصد در حال رشد بود، همچنین نوسان در نرخ ارز و رکود روز افزون در جامعه وجود داشت که با استقرار دولت یازدهم این مشکلات کنترل شد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه تعامل با جوامع بین المللی تیره و تار بود،افزود:
دولت تدبیر و امید دیوارهای حصر اقتصادی را فرو ریخت و با مذاکره به دنیا ثابت کرد که انرژی هسته ای حق مسلم ما است.
وی اضافه کرد: در استان البرز اهتمام ویژه ای برای رونق و نجات حوزه اقتصادی از رکود صورت گرفت، تعداد زیادی از واحدهای آسیب دیده در دوره تحریم ها را احیا کردیم که این امر با باز شدن دروازه های کشور مصادف شده و هیات های سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای رونق سرمایه گذاری وارد شدند.
طهائی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در دولت یازدهم جشن احیا گرفتند گفت: 2 طرح ملی و صنعتی سال گذشته با فناوری روز دنیا در البرزراه اندازی
شد.
وی افزود: استان البرز اکنون دارای رتبه دوم کشوری در سرمایه گذاری محقق شده صنعتی و رتبه اول کشوری در صنایع غذایی است و جایگاه واحدهای صنعتی از نظر تعداد به رتبه نهم کشور ارتقا پیدا کرده و نخستین شهرک سلامت کشور در البرز راه اندازی شده است.
استانداری البرز ادامه داد: از نظر پروانه بهره برداری صنعتی ، البرز در سال 95 رتبه اول کشور را داشت و رشد 35 درصدی در تعداد طرح های صنعتی در حال اجرا از دیگر دستاوردها است .
وی گفت: در حوزه گازرسانی به واحدها ناحیه صنعتی کوثردر اشتهارد گازرسانی شد و مشعل گاز در طالقان روشن شده و اهالی شهر اشتهارد نیز از نعمت آب شیرین بهره مند شدند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی گفت: البرز با تکنولوژی بالا در حوزه کشاورزی دستاوردهای شاخصی در این بخش داشته است.
طهائی اظهار داشت: این استان در تولید تخم مرغ رتبه اول کشور و رتبه پنجم کشور در تعداد گاوهای اصلاح نژاد شده را دارد.
وی افزود: در تولید گل لاله البرز، دارای رتبه اول کشور بوده و این استان در تولید نهال رتبه دوم کشوری با 12 میلیون اصله نهال را دارد و همچنین در فروش محصولات دانش بنیان البرز حائز رتبه سوم کشور است.
وی خاطرنشان کرد: 534 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید به استان البرز تعلق داشته و به لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم کشور را البرز دارد و رشد 91 درصدی در خدمات دولت الکترونیک را داریم که پیشخوان دولت از 79 خدمت به حدود 300 خدمت رسیده است.
استاندار البرز با اشاره به اینکه در حوزه آی تی 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تامین زیرساخت های این بخش صورت گرفته، گفت: در حوزه های مختلف دستاوردهای بسیار مطلوبی وجود داشته که با توجه به اینکه سومین استان مهاجر پذیر کشور هستیم ولی اقدامات صورت گرفته بسیار تاثیرگذار در جهت ایجاد بستر رفاه و پیشرفت بوده است.
وی افزود: 41 جلسه با 257 حصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شده و بخش عمده ای از مصوبات جامعه عمل گرفته و سهم اشتغال در بخش های مختلف استان تا پایان سال 95 حدود 55 درصد از اشتغال در حوزه خدمات است که باید در این بخش اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
طهائی اضافه کرد: استان البرز جزو کریدور علم و فناوری کشور است که می توان در این حوزه با دانایی محوری و تولید و صنایع شاهد توسعه در حوزه خدمات باشیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرودگاه پیام گفت: در این خصوص وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات پذیرفتند که بخش مسافربری این فرودگاه نیز راه اندازی شود تا برای منطقه و استان البرز تحول ساز باشد.
همچنین با اتصال ریل راه آهن به فرودگاه پیام شاهد پیشرفت های شگرفی خواهیم بود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه سازمان همیاری های تهران بیمارستان امام خمینی (ره) را اداره می کرد، افزود: با توجه به استقلال شهرداری های استان البرز پیشنهاد شد این بیمارستان به عنوان حق السهم استان به البرز بازگردد که درصدی از سهام متعلق به نباد شهید و امور ایثارگران بود.
وی اضافه کرد: بنیاد شهید درصدد بود با دریافت حکمی برای فروش 2 و نیم دانگ از 6 دانگ بیمارستان اقدام کند که این امر با ایام مذاکره با تهران برای تحویل بیمارستان به البرز مصادف شد که سازمان همیاری های البرز درصدد اخذ این سند برآمد و در نهایت در هفته گذشته تحویل این بیمارستان محقق شد و اکنون در حال ساماندهی امور بیمارستان هستیم.
طهائی گفت: بخش های مختلف آن در طول دوران گذشته بیشتر از آن استفاده شده بود و در جهات احیا و آبادانی آن اقدامی صورت نگرفته بود که اکنون تجهیزات نو با بیش از 40 میلیارد تومان هزینه تهیه شده و بخش های مختلف آن تعمیر شده است.
وی افزود: بخش هایی از این بیمارستان به بخش خصوصی اجاره داده شده بود که حتی این بیمارستان هزینه آب و برق را نیز پرداخت می کرد و پرسنل مازاد فراوانی داشت از این رو ساماندهی این مجموعه بسیار سخت و دشوار بود ولی گام های اساسی برای ساماندهی این مکان صورت گرفت.
وی ترافیک را یکی از مهم ترین مشکلات موجود در استان البرز برشمرد و تصریح کرد: پروزه هایی چون همت و بزرگراه تهران-شمال در جهت کاهش این معضل نقش بی بدیلی خواهد داشت.
استاندار البرز از صدور بیش از هزار سند برای روستاییان این استان خبر داد و افزود: در خصوص آبرسانی به روستاها نیز اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =