سفیر فرانسه و استاندار قم ظهر امروز در دیدار با یکدیگر بر ضرورت گسترش همکاری های دو کشور در فضای پسابرجام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در دیدار فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران طی سخنانی با اشاره به روابط دو کشور ایران و فرانسه اظهار داشت: فضای بسیار خوبی برای توسعه ی این روابط در زمینه های گوناگون شکل گرفته است.
استاندار قم توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 را مورد توجه قرار داد و افزود: این توافق نتیجه ی رویکرد اعتدالی ایران و حاکمیت عقلانیت در فضای بین المللی بود.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه به ظرفیت های استان قم در بخش توریست و صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در شاهراه اصلی کشور و نزدیکی به پایتخت از جمله ویژگی های منحصر بفرد استان قم است که برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می باشد.
صادقی افزایش چشمگیر روابط دو کشور پس از توافق هسته ای را مورد توجه قرار داد و با اشاره به حضور سالانه بیش از سه میلیون گردشگر خارجی در قم افزود: استان قم آمادگی کامل برای حضور سرمایه گذاران فرانسوی در ایجاد زیرساخت های توریستی را دارد.
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به برخی ابعاد مهم توافق هسته ای اظهار داشت: آمریکا موظف به اجرای مفاد این توافق بین المللی است.
سفیر فرانسه روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی دو کشور پس از توافق هسته ای را مورد توجه قرار داد و با اشاره به عقد قراردادهایی در زمینه ی واردات هواپیما و همکاری در بخش خودروسازی و خطوط ریلی گفت: آماده ی گسترش همکاری ها با کشور ایران هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =