افزایش مشارکت در انتخابات تهدید را به فرصت تبدیل می کند

استاندار لرستان گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل می کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،هوشنگ بازوند در شورای اداری شهرستان خرم آباد در سالن جلسات فرمانداری افزود :انتخابات در کشور یک فرصت است و مقام معظم رهبری بر امر مشارکت در انتخابات تاکید دارد.
وی بیان کرد: در صورت توجه مجریان به قانون در انتخابات مردم نیز حضور حداکثری را رقم خواهند زد.
وی به همکاری و تعامل مجریان و ناظران انتخابات و اعتماد سازی مطلوبی در امر انتخابات در راستای انتخاب اصلح تاکید کرد.
بازوند همچنین گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی در استان اقدامات قابل توجهی انجام شد و در این راستا لرستان سومین استان کشور و حتی جلوتر از دیگر استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی به لحاظ پرداخت تسهیلات بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به شعار سال سندی با محور اشتغال و تولید در استان تدوین می شود، اظهار کرد :این سندتا پایان اردیبهشت ماه جاری اماده و قابل ارائه است.
استاندار لرستان ادامه داد : نخستین محور این سند ارتقاء توان تولید داخلی است و به همین منظور باید تولید داخلی رابنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری ارتقاء داد.
وی اظهار کر د: تامین مالی و سرمایه گذاری بند دوم این سند است که باید تامین مالی توسط مردم و بخش خصوصی انجام شود.
به گفته بازوند حدود 60 هزار میلیارد ریال در سال جاری باید در دستور کارسرمایه گذاری در استان جهت تحقق این برنامه قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در گلخانه هلندی ها درکشت و صنعت لرستان افزود : صنایع استان باید با استفاده از تسهیلات بانک ها تکنولوژی را به روز کنند و از طرفی بازار یابی قبل از تولید محصولات نیز باید در اولویت قرار گیرد.
بازوند تاکید کرد :توانمندسازی مردم و بخش خصوصی در دستور کار این سند قرار دارد و از طرفی توجه ویژه به صادرات غیر نفتی در اولویت قرار دارد.

**عدم وجود زیر ساخت ها یکی از آسیب های جدی در لرستان بود
استاندار لرستان همچنین گفت : بدون فراهم شدن زیر ساخت ها امکان توسعه استان وجود ندارد.
به گفته وی ایجاد 10 هزار شغل نیازمند 30 هزار میلیارد اعتبار است و هر شغل پایدار نیازمند بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار است.

**پرواز خرم آباد- تهران و خرم آباد- مشهد هرروزه در 2 نوبت صبح و عصر در استان انجام می شود
استاندار لرستان گفت:530 میلیارد ریال اعتبار در راستای ایجاد زیر ساخت های لازم در فرودگاه خرم آباد هزینه شده و در حال حاضر سیستم ناوبری فرودگاه خرم آباد تکمیل شده است.
وی افزود : در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد از هفته ای پنج پرواز به 30 پرواز رسیده است.
بازوند بیان کرد :سیستم ناوبری فرودگاه خرم آبادتکمیل شده استو 2 شرکت هواپیمایی در روزهای آینده با فرودگاه خرم آباد همکاری خواهد کرد.
وی گفت : تلاش می شود در سال جاری پرواز حجاج در استان انجام شود و این در حالی است که تجهیزات مورد نیاز حدود 40 میلیارد ریال است.

**700 روستای لرستان گاز رسانی شده است
استاندار لرستان گفت :دولت تدبیرو امید توجه قابل توجهی به امر گازرسانی داشته است که 700 روستا و سه شهر لرستان در این مدت گازرسانی شده در حالیکه تا قبل از دولت تدبیر و امید 327 روستا گازرسانی شده بود.
وی افزود :لرستان یکی از موفق ترین استان ها در عنایت به گازرسانی بوده است.
بازوند به اقدامات قابل توجه در راستای طرح تحول سلامت و افزایش یک هزار تخت بیمارستانی استان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم نیز اشاره کرد .
وی همچنین رفع مشکل کارکنان شرکت پارسیلون را از دیگر اقدات در این استان برشمرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =