رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: شهریه دریافتی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان علوم پزشکی یک چهارم شهریه دانشگاه‌های دولتی است و این در حالی است که آنها هزینه‌های زیربنایی ندارند و از امکانات دولتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ششمين جلسه هيأت امناي استاني دانشگاه آزاد اسلامي استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي با اشاره به موفقيت‌ها و دستاوردهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشور، اظهار داشت: اميدوارم عملكرد اين دانشگاه در سه استان تأثير قابل ملاحظه‌اي در رشد علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي داشته باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان نقش بارگاه امام رضا(ع) در ايران اسلامي و با تأكيد بر اهميت خراسان بزرگ در تاريخ ايران گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در استان‌هاي خراسان بايد از انوار الهي اين مضجع شريف در جهت ارتقاي كيفي علم و دانش بهره‌مند شود.

او با اشاره به همسايگي خراسان بزرگ در شمال و شرق با چند كشور گفت: بايد در كنار تبادلات فني و تجاري، به تبادلات علمي نيز توجه شود و نقشه راه دانشگاه براساس سياست‌هاي كلي نظام كه دانش‌محوري است، پايه‌گذاري شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فلسفه‌ي شكل‌گيري دانشگاه آزاد اسلامي در ابتداي انقلاب، گفت: اين دانشگاه براساس نياز مردم در آن زمان به تحصيلات عاليه شكل گرفت و هم‌اكنون اين نياز به مقطع تحصيلات تكميلي يعني ارشد و دكترا رسيده و مردم علاقمندند كه با هزينه‌هاي خود درس بخوانند، چون تأثير دانش را در زندگي فردي و اجتماعي خود مي‌دانند.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان خاطراتي از اولين جلسه خويش با امام براي تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي افزود: كمك يك ميليوني امام راحل و نفس قدسي ايشان تأثير بسزايي در تأسيس و پيشرفت اين دانشگاه داشته است.

او با اشاره به افزايش روزافزون علاقمندان به تحصيلات تكميلي و عدم پاسخگويي ظرفيت دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد به اين نياز، تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي با رشد كيفي خود و افزايش تعداد رشته محل‌ها در راه جذب بيشتر متقاضي گام برداشته است.

هاشمي رفسنجاني رشد كمي دانشگاه آزاد اسلامي را مطلوب و كافي دانست و گفت: تلاش اين دانشگاه توسعه كيفي است كه متأسفانه در دو سالي كه دچار تلاطم شده بود، برنامه‌هاي آن به تعويق افتاد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تعداد فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي گفت: بايد فارغ التحصيلان دانشگاه كه داراي توانايي‌ها و قابليت‌هاي فراواني هستند، ساماندهي شوند و از ظرفيت‌هاي آنها كه در همه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادها خدمت مي‌كنند، به نحو احسن در زمينه پيشرفت و توسعه دانشگاه استفاده كرد.

او توسعه حوزه علوم پزشكي در دانشگاه آزاد اسلامي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: تصميمات خوبي در اين باره در هيأت امناي مركزي گرفته‌ايم كه نيازمند تلاش جدي‌تر همكاران حوزه علوم پزشكي است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: شهريه دريافتي دانشگاه آزاد اسلامي از دانشجويان علوم پزشكي يك چهارم شهريه دانشگاه‌هاي دولتي است و اين در حالي است كه آنها هزينه‌هاي زيربنايي ندارند و از امكانات دولتي استفاده مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دانشگاه آزاد اسلامي همچنين بايد ارتباطات بين‌المللي خود را تقويت كند. دانشگاه آزاد اسلامي يك سرمايه ملي و متعلق به ملت ايران است و همواره در راه اسلام و پيشرفت كشور حركت مي‌كند.

در آغاز اين ديدار دكتر حلمي نمايند تام‌الاختيار دانشگاه آزاد اسلامي در سه استان خراسان شمالي، جنوبي و رضوي و  حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گزارشي از برنامه‌هاي اين دانشگاه، خصوصاً در استان خراسان ارائه دادند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    31 0
    این یعنی چی یعنی شهریه روبازم زیادترکنید
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    13 2
    مگه دانشگاه دولتی شهریه میگیره؟ حتما پردیس ها منظورش هست
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 2
    الکی میگه
  • بی نام AU ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 13
    حالت خوبه حاج آقا