۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴

در جایگاه یک شهروند که به شما اعتماد کرده و رای داده، از شما می‌خواهیم و انتظار داریم به تعهدی که دادید بدون ترس و به خوبی و با ایمان عمل کرده و مجریان توانمند و کار بلد برای اجرای برنامه فقر و محرومیت‌زدایی و مبارزه با فساد با نگاه به توسعه‌یافتگی و آینده خوب برای کشور را انتخاب کنید.

دیروز درباره موضوع فقر و محرومیت‌زدایی و تحقق یکی از شعارها و قول های انتخاباتی و سخنرانی‌های اخیر رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی است یادداشتی نوشتم. نوشتم مردم به شعارهای رئیس جمهور محترم اعتماد کردند و به او رای دادند و رئیس جمهور مکرر قول داد که شعارهایش را عملی می‌کند. نوشتم یکی از چندین شعار و قول رئیس جمهور فقر و محرومیت‌زدایی و مبارزه جدی با فساد و خشکاندن ریشه‌های فساد و حرکت به سمت و سوی رفاه عمومی و توسعه یافتگی کشور است. با عدد و رقم نوشتم برای حل موضوع فقر و محرومیت‌زدائی باید سالانه حدود 60 تا 65 میلیارد دلار بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم سرمایه گذاری شده و به اقتصاد و یا مردم نیازمند در جامعه پول و یا اعتبار تزریق شود تا این مشکل در طول چهار سال دولت آقای روحانی تقریبا حل شود. نوشتم ظاهرا اگر قرار باشد این مبلغ به صورت مستقیم و یارانه در بین واجدان شرایط فقر توزیع شود، دوباره داستان پرداخت یارانه تکرار و نتیجه آن فقر و محرومیت و فساد مضاعف در کشور خواهد بود و در نتیجه راه عقلانی برای تحقق شعار فقر و محرومیت زدایی باید حل مشکل بیکاری باشد و برای حل این مشکل نیاز است سالانه مبلغ حدود 60 تا 65 میلیارد دلار به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای ایجاد حدود 8 میلیون شغل پایدار در طول چهار سال آینده در کشور سرمایه گذاری شود. آن وقت علاوه بر تحقق شعار فقر و محرومیت زدایی ، رونق در اقتصاد ملی و امید در زندگی ایجاد می‌شود و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از درون خانواده و اجتماع خواهد رفت و حال و هوای عمومی کشور متحول خواهد شد. نوشتم که برای تحقق شعار فقر و محرومیت زدایی مجموعه های اجرایی در کشور یعنی دولت باید بصورت گروهی و فردی برنامه داشته باشد و مسئولیت متوجه یک وزیر یا یک دستگاه مثلا وزارت کار و یا کمیته امداد نیست. نوشتم باید برای تحقق هر شعار برنامه ای ارائه شود که در آن علاوه بر ارزیابی کار جمعی مجموعه وزیران ، دانش و تجربه و تخصص و تعهد و توانمندی و انگیزه های فردی هر یک از وزیر نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در حال حاضر جناب آقای رئیس جمهور کارش را در حد توانش انجام داده. ایشان شعارش را گفته و به مردم قول داده. مردم به ایشان و قولشان اعتماد کردند و آقای روحانی رئیس جمهور شده. رئیس جمهور مطابق قولش هیئت وزیرانش را انتخاب کرد و به مجلس معرفی نموده. حالا توپ در زمین مجلس است. امروز قرار است نمایندگان محترم مردم در مجلس به وزیران معرفی شده برای تشکیل هیئت دولت دوازدهم رای اعتماد بدهند. تصمیمی بزرگ برای یک کار بسیار بزرگ. دو حالت دارد:
یا تصمیم‌گیری صوری و تحت تاثیر رانت و فشار است و حرف ها و نوشته‌های مردم اثری ندارد؟
یا تصمیم‌گیری جدی و مستقل از رانت و فشار است؟

اگر حقیقتا اراده‌ای جمعی و جدی برای تحقق شعار و موضوع فقر و محرومیت‌زدایی در کشور اعم از حاکمیت و دولت و قانون‌گذاران باشد، 
در این صورت توجه نمایندگان محترم نباید بر خصوصیات فردی وزیر معرفی شده باشد بلکه به نوع برنامه وی آن هم به صورت گروهی باشد . برای مثال اگر بپذیریم که برای تحقق شعار فقر و محرومیت زدایی در کشور باید به مدت حداقل چهار سال و هر سال حدود 60 تا 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری بصورت مستقیم یا غیر مستقیم و یا حمایتی شود در این صورت:
- وظیفه وزارت امور اقتصاد و دارایی در تامین و متوازن نمودن این حجم سرمایه چیست ؟
- وظیفه و مسئولیت وزارت خارجه در کمک به جذب و تامین این حجم سرمایه از حارج از کشور چیست ؟
- وظیفه و مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت چیست ؟
- وظیفه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی چیست ؟
- وظیفه اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و اتاق اصناف چیست ؟
- وظیفه و مسئولیت تک تک وزارت خانه ها و نهادهای اقتصادی و مدنی چه خواهد بود
- سهم و مسئولیت فردی و اجتماعی هریک از شهروندان در داخل و خارج از کشور برای تحقق شعار فقر و محرومیت زدائی چیست و حاکمیت و دولت و مجلس چقدر آمادگی این مشارکت ها را دارد ؟

در این حالت است که دولت و هیئت دولت برای تحقق یک شعار و هدف مشخص شکل میگیرد و برنامه اش اجرایی میشود و الا شما نماینده مردم بصورت روتین گذشته سئوال میکند ، جناب آقای .......... شما که هستید و چه برنامه ای دارید ؟ او هم جواب میدهد من فلانی هستم و گذشته ام این بود ، حالا هم این برنامه من است ؟ و نتیجه اش این است که بعد از 40 سال انقلاب و اجرای 5 برنامه توسعه ای کارشناسی شده کشور ثروتمند و قدرتمند و عزتمند ایران هنوز فقیر است ؟

نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، قرار است برای آینده کشور انتخاب کنید. قرار است درمورد زیر بنای توسعه یافتگی در کشور تصمیم گیری نمایید . تصمیمی بگیرید و رایی بدهید که فردا در مقابل وجدانتان و خدا و مردم خجالت زده نباشید. ببینید که آیا این وزیران و هیئت وزیران توانمندی هدایت مجموعه های اجرایی کشور را بصورت فردی و گروهی برای تحقق این برنامه ها دارند و یا فقط شعارهای پوپولیستی بدون پشتوانه فکری و بدون برنامه میدهند . همان شعارهایی که ما در زمان انتخابات جلوی آن ایستادیم .

در جایگاه یک شهروند از شما خواهش میکنم به فرد و روابط فردی و لابی و رانت و ژن های متوهم مدعی به برتریت که یکی از منشاها و منابع تولید فساد و نابسامانی در کشور بوده و هستند رای ندهید. در جایگاه یک شهروند که به شما اعتماد کرده و رای داده ، از شما میخواهیم و انتظار داریم به تعهد ی که دادید بدون ترس و به خوبی و با ایمان عمل کرده و مجریان توانمند و کار بلد برای اجرای برنامه فقر و محرومیت زدایی و مبارزه با فساد با نگاه به توسعه یافتگی و آینده خوب برای کشور را انتخاب کنید .

بدانید تک تک شما نمایندگان محترم مردم در مقابل خدا و ملت و صف بیکاران و صف فقیران و محرومین و مستضعفان در سرزمین ایران متعهد و مسئولید . نوبت شماست که امانات کشور را به دست اهلش بسپارید . بدرگاه خداوند متعال برای عاقبت بخیری تان دعا میکنم

یا علی. سیدجمشید اوشال

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =