علی اکبر اشعری در مطلب تازه خود درگروه نخبگان خبرآنلاین به موضوع تعریف رجل مذهبی‌سیاسی توسط شورای نگهبان پرداخته است.

این کارشناس ارشد فرهنگی کشور نوشته است: قانون اساسی ابتدا از واژة «رجل مذهبی سیاسی» استفاده کرده و سپس شرایط رجل مذهبی سیاسی را برشمرده است. این‌جانب در آستانة انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با توجه به مرجعیت شورای محترم نگهبان در تفسیر قانون اساسی پیشنهاد کردم تا این شورا به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به مصداق «رجل مذهبی سیاسی» چه برای آنها که داوطلب حضور در این انتخابات هستند و چه برای اطمینان مردم نسبت به درستی قضاوت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به عرصة انتخاتبات ریاست جمهوری، در تفسیری از عبارت «رجال مذهبی سیاسی» به مردم، معیار‌ها و نشانه‌های این‌گونه شخصیت‌ها را معرفی نماید. علی‌رغم گفتگوهایی که بر اساس اعلام سخنگوی شورای نگهبان در این باره در صحن شورا به عمل آمد، لکن هنوز نظر نهایی شورای محترم نگهبان در این باره اعلام نشده است.

وی می افزاید: علاوه بر ضرورت تبیین و تفسیر عبارت رجال مذهبی سیاسی، شرایط مطرح شده در قانون اساسی برای ورود چنین افرادی به عرصة رقابت انتخاباتی و نحوة احراز آنها نیز نیاز به تفسیر و توضیح دارد.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    1 0
    رجل مذهبی آدم را یاد دوران تفتیش عقاید کلیسای کاتولیک میندازه. کسی نمی تونه در مورد شخص دیگه ای بگه که فلانی رجل مذهبی هست یا نه چون در مسئله دینداری تنها قاضی خداست. در ضمن مذهب چه ربطی به توانایی شخص در اداره مملکت داره؟ بیخودی کلمه اضافه نکنید که بعد دست و پاگیر لشه. مثل همین التزام عملی به ولایت فقیه که من نمی فهمم شورای نگهبان چطوری کشف می کنه.