هشدار روسیه درباره احتمال استفاده از تسلیحات ژئوفیزیکی/پروژه‌های مشابه هارپ آینده را رقم می‌زنند ؟

وزارت اوضاع اضطراری روسیه به صورت رسمی هشدار داده که در درگیری‌های آینده احتمال استفاده از تسلیحات ژئوفیزیکی،موتاسیونی و الکترومغناطیسی وجود دارد.

ريا نووستي در گزارشي اعلام كرده كه اين نتيجه‌گيري دولت روسيه در سند نهايي همايش امدادگران اين كشور ذكر شده تا آمادگي لازم در اين رابطه لحاظ شود. وزارت اوضاع اضطراری روسیه پیدایش سلاح های الکترومغناطیسی، رادیولوژیک، ژئوفیزیکی و ژنتیکي یا موتاسیونی را از جمله تهدیدات بالقوه برای بشریت دانسته و بر آمادگي براي مقابله با آنها هشدار داده است. 
به عقیده این نهاد سلاح هایی که باعث تغییر روند های فیزیکی در  قشرهاي زمین و برهم خوردن ساختار DNA در انسان و تغییرات ژنتیک (موتاسیون) در انسان و ابتلا به امراض گوناگون می شوند، بیشترین خطر را به وجود می آورند.

يكي از پروژ‌ه‌هايي كه در رابطه با آن هميشه حرف و حديث وجود داشته است هارپ به حساب مي‌آيد. هارپ در دوران جنگ سرد به وسيله دولت آمريكا با این هدف راه‌اندازی شد که روش‌هایی را برای ارتباط با زیردریایی‌های مجهز به سلاح اتمی کشف کند.

نظریات متعددی در مورد هارپ یا استفاده از این تأسیسات بعنوان یک سلاح تا کنون عنوان شده است: از ایجاد وقوع زمین لرزه‌های متعدد در مناطق مختلف جهان تا کنترل آب و هوا. مشهورترین این نظریات  گزارش روزنامه پراودا در روسیه و نیز حرفهاي هوگو چاوز در سال ۲۰۱۰ به حساب مي‌آيد که اعلام شد آمریکا با این تاسیسات زلزله هائیتی را به وجود آورده است. 

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.خ A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    32 3
    منم قبلا یه چیزهایی از هارپ شنیده ام
  • مرتضی A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    17 6
    اولین سازنده این تکنولوژیتسلیحات خود شوروی بوده . در سال 1965 شوروی شروع به ساخت سیستم سورا نمود و در سال 1981 این سیستم با توان 180 مگاوات شروع به فعالیت کرد. هارپ 12 سال بعد از اون و در سال 1993 یا توان اولیه 3 مگاوات شروع به فعالیت کرده. در حال حاضر هر دو سیستم با توان بیش از یک گیگاوات کار می کنند.
    • منصور IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
      3 0
      بله كاملا صحيحه جالبه كه خبر آنلاين هيچ اشاره اي به اين موضوع نميكنهو اتحاد جماهير شوري در سال 1965 اين سامانه رو با نام سورا ساخت و سال ها بعد در سال 1993 تازه امريكايي ها موفق شدند هارپ رو كه نمونه امريكايي اين سيستم هست بسازند.. روسها 30 سال زودتر از امريكايي ها اين سيستم رو ساختند...
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    57 10
    ایران خیلی داره تو تکنولوژی نظامی عقب میفته خیلیا میگن ایران سلاح های اصلیشو رو نمیکنه در صورتی که همه کشورها سلاح های اصلیشون رو نمیکن امیدوارم ایران هر چه زودتر سرمایه گذاری عظیمی تو تکنولوژی های فوق پیشرفته بومی داشته باشه الان موشک کاربرد داره،ولی با سرعتی که علم پیش میره و سرمایه گذاری بسیار زیاد تو بخش نظامی تو کشورهای دنیا میشه تا 15 الی 20 سال آینده موشک اسباب بازی میشه اگه ایران از الان شروع نکنه آینده بسیار آسیب پذیر میشه
    • طاها A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      15 82
      نه برادر من ... تکنولوژی روز مگه هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا نبود که سپاه زد داغونش کرد . در ضمن سیستم نظامی ایران تدافعی هست. ولی در خصوص سیستم های تهاجمی هم چیزهای زیادی داره.
    • بی نام EU ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      11 12
      صلاح اصلی ایران هم روسیه هستش دیگه دوست عزیز.
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    4 52
    در جنگ ناتو عليه صربستان پروژه هارپ توسط يك دانشمند صربي كه از كشورش گريخته بود به امريكايي ها فروخته شد
    • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      33 3
      حسابی توهم زدی ها خخخخ.
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    10 25
    خیلی ها معتقدند دلیل این خشکسالیهای اخیر ایران که خیلی خیلی بدون حساب و کتاب هست هارپ یا هرگونه دخالت انسانی است که منشاء خارجی داره. به هر حال امیدوارم این حرف درست نباشه چون خیلی کشور عزیزمون ایران از خشکسالی آسیب دیده و باز هم داره آسیب می بینه. البته برخی هم معتقدند که نیرویی که بتونه هارپ رو پشتیبانی کنه چندهراز گیگاوات نه مگاوات است که مثلا کل برق آمریکا رو میخوابونه و امکانپذیر نیست اجرای هارپ.
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      47 1
      بعله عامل انسانی داره۰۰۰ سواستفاده از منابع اب توسط خودمون...
  • محمد A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    18 9
    خواهشا این که باعث زلزله و ... میشه رو شما دیگه ننویسین همه کارشناس های زلزله هم میگن که فقط شکست لایه های زمین باعث زلزله میشه از الان بعضیا منتظرن بگن زلزله تهران کار امریکا هست
    • مرتضی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      11 4
      ارتعاشات الکترو مغناطیس رو میشه از طریق لایه یونیسفر به عمق زمین منعکس کرد و با ایجاد نواسانات امواج الکترو مغناطیس میشه گسل ها رو تحریک کرد
  • بی نام EU ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    7 0
    از همه جالبتر ایجاد زلزله توسط هارپ بود که توسط هم سلف یک نفر اعلام شد. یک مشاور زلزله شناس یا زمین شناس یا مطالعه اولیه در تکتونیک داشتند اینجوری توهم نمیزدنند.
  • مهدی AU ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    2 20
    بیشتر زلزله های اخیر در ایران با سیستم هارپ انجام شده که با کمک یک فن اوری قدیمی توسط نابغه صربستانی الاصل به نام نیکلاس تسلا بوده . سی ای ای بعد از مرگ تسلا همه تحقیقاتش را دزدید و پروژه را تکمیل کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    1 3
    زلزله بم و بوئين زهرا هم كار هارپ بوده مگه نه؟