از تمام توان اطلاع رسانی استان زنجان برای ارائه دستاوردهای دولت استفاده شود

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: با شناسایی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در امر اطلاع رسانی در دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش‌های تولیدی و صنعتی، می توان از تمام توان اطلاع رسانی استان به منظور ارائه دستاوردها و خدمات دولت بهره برد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سید بیوک موسوی در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، موضوع اطلاع ‌رسانی را به عنوان یکی از ضروریات دولت و حلقه مفقوده در جریان اقدامات انجام شده دانست و اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، به دلایل مختلفی کمتر به بیان خدمات و دستاوردهای دولت پرداخته شده است.

وی با انتقاد از عدم همراهی مناسب برخی از دستگاه‌های اجرایی نظیر صدا و سیما و رسانه ها که باید بیشتر به ایفای نقش در حوزه اطلاع رسانی می پرداختند، افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و مطبوعاتی که از بودجه بیت المال نیز استفاده می کنند، نه تنها به بیان اقدامات دولت نپرداختند؛ بلکه با انعکاس مشکلات و کاستی‌ها، خدمات ارائه شده را وارونه جلوه دادند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری به ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امکانات و ظرفیت‌های تبلیغی فراوانی در دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد که با هماهنگی و استفاده کامل از تمام آنها می توان اتفاقات خوبی در حوزه اطلاع رسانی دستاوردهای دولت رقم زد.

موسوی برگزاری نمایشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات محلی، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، نصب بنر و فعالیت در فضای مجازی را از جمله امکانات قابل استفاده در امر تبلیغ و اطلاع رسانی برشمرد و افزود: باید بدون در نظر گرفتن مشکلات و با وجود محدودیت‌ منابع و امکانات، راهکار مناسبی برای استفاده حداکثری از نیروها و امکانات تبلیغی در سطح استان اتخاذ گردد.

وی حضور جدی در فضای مجازی و استفاده از این قابلیت را بسیار موثر خواند و گفت: اتخاذ رویکرد جدید در روابط عمومی استانداری زنجان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی نشان داد که می توان با صرف کمترین هزینه ها، از فرصت های تبلیغی و اطلاع رسانی در سطح گسترده استفاده نمود که این امر قابل تحسین و تقدیر است.

معاون استاندار زنجان از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از تمام توان و ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند، در جهت اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم استفاده نمایند و یادآور شد: ایام دهه فجر که در پیش‌رو داریم، فرصت و شروع مبارکی برای تجمیع امکانات و ارائه اطلاع رسانی مناسب دولت است.

موسوی بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح، دقیق و جامع از دستاوردهای دولت در طول 5/3 سال گذشته تاکید کرد و گفت: مجموعه دولت در این مدت خدمات شایانی به مردم ارائه کرده و قطعاً در این میان با کاستی ها و محدودیت‌هایی نیز روبرو بوده است که با بیان واقعیت‌های اعتباری و مالی و تشریح شرایط موجود می توان به برخی از انتقادات پاسخ داده و به اقشار مختلف مردم اطمینان خاطر از روند مطلوب اقدامات ارائه شده داد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان، اطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده را در ارتقاء رضایتمندی عمومی اثربخش دانست و گفت: برخی از دستاوردهای دولت در سطح ملی، برخی استانی و برخی محلی و منطقه ای است و اطلاع رسانی این دستاوردها و خدمات، می تواند در افزایش رضایتمندی مردم از دولت و نظام اثربخش باشد.

وی توجه به موضوعات، محتوای تولید شده، نوع امکانات، نحوه اطلاع رسانی و اقشار مورد هدف در امر تبلیغات و اطلاع رسانی را بسیار مهم خواند و یادآور شد: هریک از این موارد، نیازمند بررسی های کارشناسی و توجه ویژه می باشد که باید در جلسات شورای اطلاع رسانی استان و در کمیته هایی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، فرهنگی و زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.

موسوی هدف از تشکیل جلسات شورای اطلاع رسانی استان را هم‌افزایی در جهت استفاده بهینه از تمام توان تبلیغی و اطلاع رسانی استان در جهت ارائه خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید و نظام‌ جمهوری اسلامی به مردم عنوان نمود و افزود: در این جلسات می توان توانمندی‌های موجود در استان را بررسی و به صورت تخصصی جمع‌بندی و برنامه ریزی نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =