نوسان بهای نفت در آسیا /تحلیل گران از آینده بهای نفت چه می گویند؟

تحلیل گران بازار نفت اعلام کردند تعطیلات سبب شده است دلالان نتوانند سرنخ هایی درباره شرایط اقتصادی آمریکا و اروپا به دست آورند.

در پی تعطیلات عمومی در آمریکا و اروپا؛ بهای نفت روز سه شنبه در بازار آسیا با نوسان همراه شد. تحلیل گران بازار نفت اعلام کردند تعطیلات سبب شده است دلالان نتوانند سرنخ هایی درباره شرایط اقتصادی آمریکا و اروپا به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه با 12 سنت افزایش بشکه ای 59 دلار و 84 سنت معامله شد. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوئیه یک سنت کاهش یافت و بشکه ای 65 دلار و 51 سنت داد و ستد شد.

مایکل مک کارتی تحلیل گر ارشد در موسسه سی ام سی مارکتز می گوید حجم معاملات به اندازه ای پایین است که نمی توانیم تأثیر آن رابر بازار نفت شاهد باشیم.

مک کارتی همچنین گفت افزایش ارزش دلار خود مایه نگرانی شده است. هر دلار  عصر روز دوشنبه بازار آسیا در مقابل 121 ممیز 74 ین معامله شد . این در حالی است که در بازار نیویورک هر دلار در مقابل 121 ممیز 52 ین داد و ستد شد.

ارزش دلار پس از آن افزایش یافت که جانتیلن رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد نرخ بهره احتمالا امسال افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاران در بازار نفت تحولات مرتبط با نرخ بهره در آمریکا را زیر نظر دارند زیرا افزایش نرخ بهره به صورت معمول سبب افزایش ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر می شود . این موضوع به نوبه خود سبب خواهد شد نفتی که با دلار معامله می شود برای سرمایه گذارانی که از ارزهای ضعیف تر استفاده می کنند، گران تر تمام شود.

مک کارتی گفته نشانه هایی درباره ثبات در بازارهای نفت به چشم می خورد. این در حالی است که طی ماه های اخیر تحولات در منطقه خاورمیانه و عرضه بیش از اندازه نفت در بازار بر بهای نفت تأثیرات فراوانی داشته است. مک کارتی می افزاید نمی خواهم بگویم که بهای نفت روندی صعودی خواهد گرفت ؛ در عین حال شاهد کاهش شدید بهای نفت نیز نخواهیم بود. بهای نفت در قیمت کنونی تثبیت شده است و انتظار می رود  بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت طی چند هفته آینده بین 60 تا 70 دلار باقی بمانند.

تحلیل گران می گویند دلالان در عین حال منتظر انتشار ارقام کلیدی مربوط به اقتصاد آمریکا در این هفته از جمله حجم سفارش برای کالاها در روز سه شنبه هستند . روز چهارشنبه نیز گزارش هفتگی میزان ذخایر نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. روز جمعه هم باید منتظر انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست امسال باشیم.

منبع: فرانس پرس 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    عالی بود