روحانی: ازدروغ‌پردازی علیه ۲۰۳۰ نمی‎گذرم/ به رهبری گزارش‌کذب دادند/ به طلاب علیه دولت،بلندگو دادند/۵

رئیس جمهور از مردم و معلمان خواست تا از دروغ پردازان علیه سند 2030 بگذرند، اما گفت که خودش از آنها نمی‎گذرد.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني در ادامه نشست خبري خود پاسخ محکمي به کساني داد که در ايام انتخابات به استناد سند 2030 به تخريب دولت پرداختند.

خبرگزاري پانا: با توجه به دغدغه هاي رهبري در مورد سند 2030، چه برنامه اي براي رفع اين دغدغه ها و تقويت آموزش و پرورش کشور داريد؟

راجع به سند 2030 وزراي علوم و خارجه و آموزش پرورش نامه اي به رهبري نوششتند و گفتند که ما تحفظ خودمان را از ابتدا حفظ کرده و گفته ايم هرچه که بر خلاف ارزشهاي ملي باشد به آن توجه نمي کنيم. علي الظاهر گزارش هايي به ايشان داده بودند که نگرانشان کرده بود. اما من در سخنراني‎هايم به ايشان اطمينان دادم و الان هم به مردم اين اطمينان را مي‎دهم که اصلا نگران خدشه دار شدن ارزشها نباشند.

فرهنگ و آموزش و پروش براي ما بسيار مهم است. حرف يک و دو نفر نيست و 11 ميليون جمعيت ما در حال آموزش هستند. بسيار متاسفم که کساني در اين انتخابات ازاين سند سوء استفاده کردند. من از تخريب و تهمت به خودم مي‎گذرم، خدا هم از گناهان ما مي گذرد، اما از اهانت به معلمان در قالب اعتراض به سند 2030 نمي گذرم. متاسفانه برخي به طلاب و مردم ما دروغ گفتند.

من خودم طلبه بودم و در حوزه زندگي کرده ام و مي دانم در حوزه زندگي کردن يعني چي. برخي طلاب را تحريک کردند و به عنوان منادي اسلام به آنها بلندگو دادند تا به روستاها بروند و بگويند وادينا وا اسلاما! در حرم حضرت علي هم وقتي برق کشيدند يک نفر سخنراني کرد و گفت وا اسلاما که به اينجا سيم کشيدند! الان هم برخي به جاي سيم 2030 را بهانه کردند که کار زشتي کردند. خدا انشالله از گناهشان بگذرد و مردم هم بگذرند و معلمان ببخشندشان، اما من نمي گذرم.

سياست روز: شما حقوقدان هستيد. حکم بر هم زدن امنيت عمومي و خسارت به اموال عمومي چيست؟ يک بار موضعتان را صراحتا درباره حصر بفرماييد.

همه بايد در پي اجراي مقررات باشيم. قواي مختلف وظايف متفاوتي دارند. ما در چارچوب قانون اساسي عمل مي کنيم. من نسبت به حقوق همه ايرانيان مسئولم. حتي ايرانيان خارج از کشور و در حد توانم هر کاري بتوانم براي احقاق حقوق ملت مي کنم. از طريق مکاتبه با رئيس قوه قضاييه و يا جلسات سران سه قوه. يکي از برنامه هاي من اجراي حقوق  شهروندي است و حق همه مردم محترم است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =