ایرنا نوشت: مسئولان شهرستان امام صاحب افغانستان از وجود دستکم 200 تروریست خارجی در مناطق سرحدی این کشور با تاجیکستان خبر داده و گفتند 40 نفر آن ها تاجیک هستند.

به گزارش رسانه های محلی، مقامات این شهرستان وجود این تروریست ها را هم برای افغانستان و هم کشور های آسیای مرکزی بخصوص تاجیکستان خطرناک دانسته و خواستار پاکسازی آنها توسط نیروهای نظامی و امنیتی شدند.

«امام الدین قریشی»فرماندار این شهرستان به رسانه های محلی گفته است که براساس اطلاعات مقامات امنیتی افغانستان، تاجیکان حاضر در جمع این تروریستها تحت فرماندهی شخصی با نام «مصطفی تاجیک» قرار دارند.

او افزود: کسانی که حمله های انتحاری و انفجارها را سازماندهی می کنند همه خارجی ها هستند و تاجیکیان حاضر در این گروه ، دیگر خدمات مربوط به طالبان را انجام می دهند.

به گفته فرماندار امام صاحب، تروریست های خارجی حتی در آن سوی رودخانه مرزی آمو در جنگل های تاجیکستان پایگاه ساخته اند و زمانی که عملیات نیرو های دولتی در منطقه راه اندازی می شود با عبور از رودخانه آمو وارد جنگل های تاجیکستان می شوند.
اما مسئولان نیرو های مرزبانی تاجیکستان دیروز(سه شنبه) وجود هرگونه پایگاه های گروه تروریستی که تاجیکان نیز در آنها حضور داشته باشند، را رد کردند.

«محمد الغخاجیو»سخنگوی اداره مرزبانی امنیت ملی تاجیکستان به رسانه ها گفت: «وضعیت در مرز تاجیکستان با افغانستان کاملا تحت نظارت قرار دارد و گروه کوچک تروریست ها نمی تواند امنیت مرزها را تهدید کنند».
درعین حال امام الدین قریشی فرماندار شهرستان امام صاحب افغانستان می گوید که باید با هدف پاکسازی کامل این منطقه از حضور هر نوع عناصر و گروههای ضد دولتی یک عملیات گسترده از سوی دو کشور تاجیکستان و افغانستان راه اندازی شود.
ناحیه امام صاحب یکی از بزرگترین شهرستان های استان قندوز در شمال افغانستان به شمار می رود و حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد.
این ناحیه در فاصله 70 کیلومتری مرکز استان قندوز قرار داشته و با تاجیکستان نیز 70 کیلومتر مرز مشترک دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =