پس از خرید اوپل توسط پژو-سیتروئن از جنرال موتورز، سرجیو مارکیونه مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر ابراز اطمینان کرد که گروه فولکس‌واگن به‌زودی به درخواست ادغام با فیات-کرایسلر پاسخ مثبت خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، سرجیو مارکيونه در توجيه اين ادعا گفت که ترکيب پژو-سيتروئن و اوپل تهديدآميزترين گروه خودروسازي براي فولکس‌واگن خواهد بود چراکه اين گروه، پس از گروه فولکس‌واگن به دومين خودروساز بزرگ اروپا تبديل شده و مي‌تواند تهديدي جدي براي اين غول آلماني تلقي شود. سرجیو مارکيونه در طول نمايشگاه ژنو ۲۰۱۹  گفت که من شک ندارم که گذشت زمان صحت اظهارات مرا نشان خواهد داد.
اما ماتياس مولر رئيس گروه فولکس‌واگن يک روز بعد از اظهارات مارکيونه به رويترز گفت که ما هرگز قصد ادغام با فيات-کرايسلر را نداشته و هيچ تمايلي براي مذاکره و گفتگو بر سر هيچ موردي با اين گروه خودروسازي نداريم و من هرگز با سرجیو مارکيونه ديدار نخواهم کرد. 
مولر در ادامه اضافه کرد که ما خود مشکلات ديگري داريم و نمي‌خواهيم معضلات فيات-کرايسلر را هم بر آن‌ها اضافه کنيم.

فروش اوپل به پژو-سيتروئن، فيات-کرايسلر را در اروپا در موقعيتي به‌مراتب دشوارتر از قبل قرار خواهد داد چراکه اين گروه خودروسازي تنها حدود 7 درصد از سهم بازار خودروي اروپا را در اختيار دارد درحالي‌که حاشيه سود عملياتي آن نيز با نزديک‌ترين رقيبش تنها 2.5 درصد اختلاف دارد؛ بنابراين با بزرگ‌تر شدن گروه خودروسازي پژو-سيتروئن در پي خريد اوپل، اوضاع فيات-کرايسلر بدتر از اين خواهد شد.

اما رد درخواست ادغام با فيات-کرايسلر توسط ماتياس مولر تنها جواب منفي به اين گروه خودروسازي نيست چرا که سرجیو مارکيونه همچنين گفته بود که هرچند جنرال موتورز با فروش اوپل تصميم به خروج از بازار اروپا گرفته است اما هنوز هم اين شرکت آمريکايي نامزد موردعلاقهٔ ما براي ادغام است؛ 
اما پس‌ازاين، رئيس جنرال موتورز دن امان به خبرنگاران در ژنو گفت که ما نه قبلاً علاقه‌اي به ادغام با فيات-کرايسلر داشته‌ايم و نه در حال حاضر کمترين علاقه‌اي به اين کار داريم. 

منبع:بلومبرگ

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    جالب است كه اروپا با آنهمه وسعت و جمعيت در راستاي ادغام خودروسازهاي خود قدم برداشته ولي در ايران كسي به فكر اين چيزها نيست