وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، 'واصف طالب اف' رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ظهر امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگوکرد.

در این دیدار رئیس مجلس خودمختار نخجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از افزایش مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان، بویژه مناسبات با جمهوری خودمختار نخجوان ابراز رضایت کرد و گفت: آمادگی داریم که همکاری ها در زمینه های انرژی، گردشگری و حمل و نقل را بیش از پیش با ایران توسعه دهیم.

ظریف نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم ایران و آذربایجان ، هر دو کشور را خانه خود می دانند و احساس غربت نمی کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تسهیل روابط در زمینه های مختلف استقبال می کند.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در زمینه هایی که یاد شد بویژه راه آهن، راه سازی و پروژه های زیربنایی، کشاورزی، تولیدات مشترک، تسهیل امور گمرکی و تولید برق و ...‌ همکاری ها را افزایش دهیم.

در این دیدار معاونین وزرای راه و شهرسازی و کشاورزی کشورمان نیز حضور داشتند و توضیحاتی در خصوص توسعه همکاری ها ارائه کردند.

روابط ایران و جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده است به طوری که از زمان روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال 1392 تاکنون روسای جمهور دو کشور حدود ده بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

دو طرف علاوه بر همکاری های دوجانبه در قالب گفت و گوهای چند جانبه منطقه ای هم روابط خود را گسترش داده اند.

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان امروز برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالح A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    2 0
    حدود 200 سال قبل وطی عهدنامه های گلستان وترکمنچای 17 قسمت از ایران جدا شد بعدها که استالین شوروی رابه وجود آورد با این نیت که آذربایجان ایران راهم جدا کند نام بخشهای آذری زبان مناطق فوق رایعنی خانات سابق آران شروان ونخجوان رابه نام جمهوری آذربایجان تغییرداد ودرخلال جنگ جهانی دوم هم که بخش شمال ایران تحت اشغال روسها بود فرقه پیشه وری راساخت تا نیات شوم خودرا عملی کند