بولتن نیوز نوشت:

كافی است در گوگل چند ثانيه سرچ كنيد تا انبوهی از گلايه های مسئولان كشور در تكذيب و يا تصحيح يك خبر رسانه ای شده را بدست آوريد. از مسئولان قوه قضائيه تا مجلس و دولت و نهادهای نظامی و امنيتی و... همه و همه هم از سايت هايی گلايه دارند كه هيچگاه كسی نام دقيقی از آنها نمی برد و نشانی از آنها نمی دهد و در عبارتی كلی رسانه ها به رعايت اخلاق حرفه ای توصيه می شوند.

نمونه اخير آن نيز گلايه شديد نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت درخصوص خبرهای جعلی برای اتفاق تلخ فرودگاه جده بود.

اين سوال پيش می آيد كه اين سايت های خبری كه متاسفانه گاه مرجع اطلاع رسانی و پيشگام رسانه های رسمی و با شناسنامه می شوند از كجا در فضای مجازی كشور سر بلند كرده اند و با چه تابلويی در حال فعاليت هستند؟

آيا گلايه های مسئولان نظام برای برخورد با اين هرزنامه ها و زردنامه های آنلاين كه در پوشش خبری و اطلاع رسانی، حيثيت فعالان واقعی اين عرصه را نيز لكه دار می كنند، برای برخورد قاطع كافی نيست؟

آيا گلايه های مراجع عظام از برخی خبرسازی ها و بی حرمتی ها در اين رسانه ها برای برخورد جدی، كافی نيست؟

آيا تاكيدات موكد رهبر انقلاب درخصوص سالم سازی فضای رسانه ای به ويژه در حوزه مجازی و توصيه های مكرر ايشان درخصوص رعايت اخلاق برای عزم جمعی درخصوص فعاليت اين شبنامه های الكترونيكی كافی نيست؟

آيا باتوجه به شعار سال 94 و نزديكی انتخابات می توان به تحقق اين شعار در چنين فضای مخرب و حاشيه داری، اميد داشت؟

آيا وزارت ارشاد كه داعيه قانونمندی رسانه های برخط را دارد، عملاً هم به اين پالايش اعتقادای دارد؟

وقتی اغلب اين سايت های گاه پربيننده، از صفحات شخصی بازيگران و چهره های نام آشنا، خبرسازی های غيراخلاقی می كنند، از ابزارهای نوين اطلاعاتی استفاده ابزاری دارند و گاهی شنيده های تاييد نشده را چنان آب و تاب می دهند كه ليدر فضای اطلاع رسانی می شوند و بعدها معلوم می شود، خبری در كار نبوده و يا گاه طوري كليك ها و كامنت هايشان بر متن خبر تاثير می گذارد كه خوراك خوبی برای شبكه های فارسی زبان خارج نشين می شود، نبايد با آنها برخورد كرد؟

همه گلايه دارند اما كسی كاری نمی كند!واقعاً قرار نيست، آنها كه در سودای كليك و رنكينگ و در هوای تبليغ جديدترين لباس بازيگران زن هاليوودی و تازه ترين متد آرايشی، خبرهای زرد و جنسی و حوادث را با ملغمه ای از خبرهای سياسی روز روی خط می گذارند، از جرگه فعالان زحمتكش و شناسنامه دار فضای مجازی جدا شوند؟

چه كسی مسئول اين همه سايت های زرد و پرحاشيه ای است كه مدعی اطلاع رسانی هستند اما چيزی جز عكس و فيلم و تيترهای زرد و خبرهای به اصطلاح داغ مثبت 18 ندارند؟

واقعاً آيا اراده ای برای سازماندهی و ساماندهی اين سايت های بی شناسنامه هست؟

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر DE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    4 2
    شوخی می کنید .چرا کسی کاری نمی کنه.چون کلا ما ایرانیها از حاشیه و جنجان خوشمان می یاد. یک نگاهی بکنید به ورزش ، سیاست ، اقتصاد جامعه متوجه می شوید یک مشکل کلی است .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    در رابطه با اتفاق تلخ فرودگاه جده، مقصر اصلی، خود رسانه ها بودند... این اتفاق انقدر مهم بود که قبل از آب و تاب دادن به اون، یه بررسی از چگونگی و میزان واقعیت اون انجام میشد
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    مردم از شنیدن و انتشار شایعات لذت میبرند.خیلی متاسفم که این شده تفریح ما