زمان و مکان مراسم تشییع عبدالرحیم جعفری اعلام شد

ایسنا نوشت: علی دهباشی گفت: مراسم تشییع پیکر عبدالرحیم جعفری دوشنبه 13 مهرماه ساعت 9 صبح از ابتدای خیابان فخررازی واقع در خیابان انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و پیکر این پیشکسوت نشر کشور در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

او افزود: همچنین مراسم ترحیم عبدالرحیم جعفری روز چهارشنبه 15 مهرماه از ساعت 18:30 تا 20 در مسجدجامع شهرک غرب برپا می‌شود.

عبدالرحیم جعفری بنیان‌گذار و مدیر اسبق انتشارات امیرکبیر که نیمه‌شب گذشته در سن 96 سالگی درگذشت، از سوم مهرماه در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان بستری بود و از شامگاه چهارشنبه نهم مهر به کما رفت.

جعفری متولد سال ۱۲۹۸ در تهران بود. او سال ۱۳۲۸ پس از ازواج با دختر برادر مدیر چاپخانه علی‌اکبر علمی، در اتاقی در طبقه دوم چاپخانه آفتاب، واقع در خیابان ناصرخسرو، انتشارات امیرکبیر را پایه‌گذاری کرد.

جعفری در سال‌های فعالیتش می‌کوشید تا در حوزه‌های مختلف، کاستی‌های موجود در زمینه کتاب را مرتفع سازد. از فعالیت‌ها و افتخارات او می‌توان به تأسیس چاپخانه بزرگ بخش خصوصی، ۳۰ سال خدمت به چاپ و نشر کتاب در مؤسسه انتشارات امیرکبیر، چاپ ۲۸۰۰ عنوان کتاب، تأسیس 12 کتاب‌فروشی و دریافت لوح تقدیر از «دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی اشاره کرد.

کتاب «در جست‌وجوی صلح» به خاطرات عبدالرحیم جعفری اختصاص دارد که سال 83 در دو جلد و 1224 صفحه در انتشارات روزبهان منتشر شد.

او در بین کتاب‌هایی که منتشر کرده، همچنین ناشر کتاب‌های طلایی برای کودکان در مؤسسه انتشارات امیرکبیر بوده است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    35 0
    خدا رحمتشون کنه.متاسفانه رسانه ها سهم خوذشون رو در شناساندن افراد فرهیخته به مردم ادا نمیکنند.چند نفر ایشون رو میشناختن؟ با سهم بزرگی که ایشون در نشر و چاپ داشتن.
  • فرهاد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    3 0
    کمتر از ذره نِئی، پست مشو، عشق بورز / تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ‌زنان شعری که عبدالرحیم جعفری در ابتدای کتاب زندگی‌نامه‌ش، با عنوان «در جست‌وجوی صبح» منتشر کرد. روانت به مینو شاد.