عباسعلی عرب: 753 نفر از زندانیان استان سمنان تحت پوشش طرح متادون‌درمانی قرار دارند

چهارمین جلسه ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندانهای استان سمنان با موضوع بررسی تاثیر طرح متادون درمانی و کلینیک‌های مثلثی در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانهای استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، عباسعلی عرب مدیر کل زندانهای استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 753 نفر از زندانیان استان تحت پوشش طرح نگهدارنده متادون‌درمانی قرار دارند، تاثیر اجرای این طرح بر میزان کاهش آسیب‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این درمان همچنین دارای اثرات مطلوبی از قبیل ترمیم شکل ظاهری و بهبود وضعیت اجتماعی و بازگشت به زندگی عادی را برای مددجویان به دنبال دارد.
وی با تاکید بر نقش مهم خانواده زندانیان در نتیجه‌بخشی این طرح اظهار داشت: بهره‌گیری از روش‌های دیگر مانند برگزار جلسات NA و توجه به اشتغال مددجویان در کنار متادون‌درمانی، اثرگذاری این طرح درمانی را بیشتر می‌کند.
مدیر کل زندانهای سمنان در پایان با تشکر از آقایان دکتر گودرزی و دکتر ایمانی و همکاران ایشان، خواستار تهیه گزارش استانی جامع و مستند در خصوص میزان موفقیت طرح روان‌درمانی در اصلاح رفتار زندانیان و کاهش دقیق رفتارهای پرخطر و آسیب‌های ناشی از آن از جمله ورود و مصرف مواد مخدر، خودزنی، درگیری و ... در زندانهای تابعه شد.
در این جلسه، همچنین دکتر امیرمسعود گودرزی مسئول بهداشت و درمان اداره کل، با بیان مزایای درمان نگهدارنده متادون از جمله اثر طولانی مدت، نداشتن عوارض جانبی مواد مخدر و کاهش تمایل مصرف مواد گفت: در پایان سال 95، بیش از 800 نفر از زندانیان استان، تحت پوشش متادون‌درمانی بوده‌اند که خوشبختانه با توجه به کاهش ورودی به زندانهای استان، در تعداد افراد تحت درمان نسبت به سال 94، با کاهش 8 درصدی روبرو بوده‌ایم.
دکتر گودرزی اضافه کرد: در سال گذشته با بهره‌گیری از خدمات سازمانهای مردم‌نهاد، مجموعا 424 جلسه انجمن معتادان گمنام (NA) در زندانهای استان برگزاری شده که با استقبال بسیار خوب مددجویان روبرو بوده، آنچنان که به طور متوسط در هر جلسه 26 مددجو به صورت فعال مشارکت داشته‌اند.
در ادامه دکتر ایمانی مجری طرح متادون درمانی در اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان، با بیان اینکه در سال 95، بیش از 375 مورد مشاوره، تشکیل 262 پرونده فعال و انجام 191 مورد تست در کلینیک مثلثی اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان انجام پذیرفته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، میزان برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی کارکنان و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی زندانیان اردوگاه در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سال 94 افزایش چشمگیری داشته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =