روستای علوی کاشان در لیست ۱۰ روستای برتر دوست‌دار کتاب کشور قرار گرفت

نام روستای علوی کاشان در لیست ۱۰ روستای برتر دوست‌دار کتاب کشور قرار گرفت و تابدار این کتابخانه لوح تقدیر و تندیس یادبود را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روستای علوی کاشان در سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در میان ۱۰ روستای دوستدار کتاب کشور قرار گرفت و کتابدار این کتابخانه لوح تقدیر و تندیس یادبود را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

 ۱۱ طرح ترویج مطالعه کتاب توسط فاطمه سادات هاشمی مسئول کتابخانه علوی برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت هشت طرح پذیرفته شد.

 برگزاری کلاس های قصه گویی، خلاصه نویسی، داستان نویسی، جمع خوانی کتاب و اجرای نمایش، نشست های کتاب‌خوان و مشارکت مادران و پدر بزرگ های قصه گو در این روستا از جمله فعالیت های شاخص بوده است.

 کتابخانه های روستایی بعضا به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعال روستا میزبان نشست های فرهنگی از جمله حلقه های صالحین، کلاس ها و کارگاه های آموزشی و نمایشگاه کتاب هستند که کتابخانه روستای علوی در این زمینه ها نیز پیشتاز و شاخص است.

گفتنی است  ۵۳ کتابخانه روستایی در سطح استان وجود دارد که این امر فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج کتابخوانی در سطح روستاها فراهم کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =