اعتماد آنلاین نوشت: عضو کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده در مجلس اظهارداشت: حدود 25 تا 30 دانشجو و 4 دانش آموز در سراسر کشور در بازداشت به سر می برند.

فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در نا آرامی های اخیر کشور، گفت: خوشبختانه اکثریت دانشجویان آزاد شده اند و حدود 25 تا 30 دانشجو همچنان در بازداشت به سر می برند. ما پیگیر هستیم که ان شاءلله آنها هم برگردند و به امتحانهایشان برسند.

وی ادامه داد: آموزش عالی و نمایندگان فراکسیون امید پیگیر هستند دانشجویانی که آزاد نشده اند تا شروع امتحانات آزاد شوند و به امتحاناتشان برسند.

این نماینده مجلس با ابراز امیدواری برای بازدید از زندان اوین و بازداشتی های اخیر، گفت: در فراکسیون امید پیگیر هستیم تا بازدیدی از زندان اوین و بازداشتی های اخیر داشته باشیم و امیدواریم هر چه زودتر این بازدید انجام شود.

سعیدی در پاسخ به اینکه آیا برای دانشجویانی که در بازداشت به سر می‌برند پرونده قضایی تشکیل شده است؟ گفت: در جریان اینکه حکمی برای دانشجویان بازداشتی صادر شده باشد نیستم و امیدوارم قبلا از اینکه پرونده‌ای تشکیل و حکمی صادر شود، دانشجویان بازداشتی آزاد شوند.

وی در خصوص آمار دانشجویان بازداشتی، گفت: آمار اولیه دانشجویان بازداشتی در سراسر کشور حدود 120 نفر بود که خوشبختانه روزانه عده‌ای آزاد می‌شوند و در حال حاضر تنها 25 تا 30 نفر در بازداشت هستند.

وی یادآور شد: تمام روسای دانشگاه‌ها بسیج شده اند که دانشجویان بازداشتی آزاد شوند و به امتحان‌هایشان برسند. هر روز تعدادی از دانشجویان آزاد می شوند و به دلیل دیدی که دستگاههای امنیتی به جوانان دارند، جا دارد از آنها تقدیر شود.

عضو کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده در مجلس، با اشاره به آمار دانش‌آموزان بازداشتی، گفت: 4 دانش‌آموز هنوز در بازداشت هستند و پیگیر هستیم که آزاد شوند. در تهران دانش‌آموز بازداشتی نداریم و این 4 نفر در شهرستانها در بازداشت هستند.

سعیدی گفت: وزرای آموزش و پرورش و آموزش عالی پیگیری های قابل تقدیری برای آزادی دانش آموزان و دانشجویان انجام دادند. با توجه به نزدیک بودن امتحان‌ها، آقایان غلامی و بطحایی در صدد هستند بازداشتی ها هرچه زودتر آزاد شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =