رئیس فدراسیون تنیس می‌گوید رفتار و منش بازیکنان ارزش زیادی برای او دارد.

سروش امینی: پس از پایان مسابقات تنیس جام ملت های آسیا در کشور تایلند چهار ملی پوش کشورمان از تیم ملی کنار گذاشته شدند. این خبر در حالی اعلام شد که مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس زیر پا گذاشتن ارزش ها و اصول اخلاقی را عامل اصلی محرومیت این بازیکنان دانست و گفت قرار نیست هر کسی که بازیکن تیم ملی شد هر طوری می خواهد عمل کند. حالا پس از گذشت چیزی حدود یک ماه دو نفر از این ملی پوشان بخشیده شدند اما تکلیف دو نفر دیگر هنوز مشخص نیست. با مجید شایسته تماس گرفتیم تا واقعیت ماجرا را از خود او بپرسیم. رئیس فدراسیون تنیس بار دیگر تاکید می کند که محرومیت این بازیکنان تنها مربوط به سفر تایلند نمی شود: «ملی پوشان به تایلند رفتند و پس از پایان مسابقات به کشور برگشتند. این اتفاقات تنها مربوط به سفر تایلند نبود، بلکه رفتار و منش بازیکنان در محرومیت آنها تاثیر داشت. بازیکن ملی پوش در هر جایگاهی که باشد باید شان خودش را بداند.»

با این حال شایسته می گوید هنوز این دو ملی پوش به طور کامل بخشیده نشده اند: «این دو ملی پوش به خاطر رفتارشان از جامعه ورزش عذرخواهی کردند که این مسئله ارزش زیادی برای ما داشت. ما به این دو بازیکن تنها مجوز شرکت در مسابقات کیش را دادیم و هنوز اجازه حضور در اردوی تیم ملی را ندارند. باید ببینیم رفتار آنها در آینده چگونه خواهد بود. من از همان ابتدا هم گفتم که درهای تیم ملی به روی کسی بسته نیست. انتظار ما از بازیکن ملی پوش این است که حرمت ها را حفظ کند.»

شایسته در حالی این حرف ها را می زند که هنوز مشخص نیست تکلیف دو بازیکن دیگر چه می شود؟آیا مشکلی وجود داشته که آنها بخشیده نشده اند؟ رئیس فدراسیون تنیس به این سوال اینگونه پاسخ می دهد: «هنوز تصمیمی برای بخشیدن آن دو بازیکن دیگر نداریم و قرار نیست که آنها به تیم ملی برگردند.»

مجید شایسته پیش از این اعلام کرده بود که قرار نیست ملی پوشان تنیس همیشه افرادی تکراری باشند و با تشخیص سرمربی تیم ملی جوان ترها جانشین بازیکنان محروم خواهند شد. او در این توضیح این مسئله گفت: «طبیعتا تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد از بازیکنان جوان برای تیم ملی استفاده کنیم. البته این به این معنا نیست که تنها از بازیکنان جوان دعوت شود، به هر حال پیراهن تیم ملی ارزش بسیاری دارد و بازیکنی که آن را به تن می کند نباید بی تجربه باشد. اگر بازیکنان جوان در اردوها و مسابقات خود را ثابت کنند، مطمئنا در تیم ملی به جایگاه اصلی خود می رسند.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =