۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

کوه های رنگارنگ که هر کدام به تنهایی شگفتی های بی بدیلی هستند، نقش بسته در گستره خاک و وجود رنگ هایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان خیره می کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در مسیر حرکت از سمت زنجان به طرف شهرستان ماهنشان در دو طرف جاده کوه های رنگین خودنمایی می کنند اگر مسیرتان به این منطقه از ایران بی همتا خورده است، حتماً کوه ها و تپه های رنگی یا «آلاداغ لار» را دیده اید.

کوه های رنگی زنجان و ماهنشان، یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی استان زنجان در مسیر زنجان به ماهنشان قرار دارد.

نام بومی این تپه های چشم نواز به " آلا داغ لار" معروف است که در بخش هایی از غرب استان زنجان قرار گرفته اند.
این مناظر آنقدر نادر و عجیب‌ هستند که گاهی تصور می‌کنیم در حال دیدن مناظر ی از یک سیاره در یک منظومه شمسی دیگر هستیم و رنگها با چشمهایت بازی می کنند.
وجود رنگ هایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان خیره می کند و انگار بستری از حریر به رنگ رنگین کمان روی زمین پهن شده است.
در نزدیکی این کوه ها و تپه ها، روستاها و آبادی های متعددی قرار گرفته اند، دست و دل بازی طبیعت زیبا که اندوخته ها و ثروت چشم نواز و زیبای خود را به ساکنان این مناطق ارزانی داشته و خاکهای رنگی به کار رفته در کاه گل دیوار خانه ها مؤیید این مطلب است.
این کوه ها و تپه های رسی به سبب رنگ شان به ویژه رنگ قرمز، قهوه ای، سبز، زرد، سفید و نارنجی در شرایط نور مناسب خصوصا پس از یک بارندگی اندک که خاک ها را کمی خیس می کند با آنcontrast زیبا، سوژه بی نظیری برای عکاسان - فیلمسازان و طبیعت گردان به شمار می رود.

«آلاداغ لار»می تواند به عنوان یک منطقه و محل مناسب برای توسعه گردشگری طبیعی در استان زنجان خود را مطرح کند و تحقق این امر در کنار وجود سایر جاذبه های گردشگری شهرستان ماهنشان نقش مهمی در توسعه گردشگری شهرستان ماهنشان دارد.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =