رفع موانع سرمایه گذاری در اولویت کاری فرمانداران باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع موانع سرمایه گذاری در اولویت کاری فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، اقبال عباسی در شورای اداری شهرستان سامان از توابع چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: رفع موانع سرمایه گذاری، کاهش روند پاسخ دهی به استعلامات و جذب سرمایه گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی به عنوان اصلی ترین راهکار تسریع در روند توسعه ای استان و این شهرستان محسوب می شود.

 

وی افزود: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو مهمترین نیازهای شهرستان سامان است.

عباسی تصریح کرد: شناسایی و اولویت بندی نیازهای های سرمایه گذاری شهرستان سامان به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

وی بیان داشت: ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای درآمد روستائیان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و از عوامل مهم جلوگیری از مهاجرت های بی رویه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جمع آوری سرمایه های خـُرد و استفاده از توان بالای بخش خصوصی می تواند در رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه مؤثر باشد.

وعنوان داشت: دو سنگ شکن فعال در ورودی سامان مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا ایجاد کرده که باید به آن ها تذکر داده شود.

عباسی اظهار کرد: نصب فیلترهای استاندارد به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی هوا بایستی از سوی مالکان این سنگ شکن ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت باید نسبت به جابجایی و انتقال این واحدهای تولیدی آلوده به مکانی دیگر اقدامات لازم انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حذف نقاط حادثه خیز شهرستان سامان سال آینده اعتبارات لازم از محل مدیریت بحران استان اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: هدایت و مدیریت منابع و تسهیلات بانکی در بخش های مختلف سرمایه گذاری در ارتقای بازدهی نقش مستقیم دارد.

عباسی عنوان کرد: مدیریت ظرفیت آب چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف و ارائه راهکارهای درون استانی به منظور رفع مشکلات موجود در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: انجام فعالیت های حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی، افزایش تولید محصولات ارگانیک، راه اندازی بازارچه های سنتی، احداث هتل های سنتی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری سنتی باید در دستور کار مسئولان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات زیربنایی سایت اداری شهرستان سامان و انتقال دستگاه های اجرایی این شهرستان در مکانی مشخص باید هر چه سریع تر انجام شود.

وی گفت: بیان مشکلات بخش های مختلف بایستی همراه با ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی همراه باشد.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح ها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه شهرستان سامان مطالبی را ارائه کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل در پایان از برخی طرح های شهرستان سامان بازدید کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =