استان بوشهر دارای شرایط مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد منطقه آزاد، گفت: استان بوشهر دارای شرایط مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد است.

به گزارش خبرآنلاین، اکبر ترکان ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار دشت: از ۲۲ سال پیش بوشهر دارای رتبه اول از نظر استعداد برای استقرار منطقه آزاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد بوشهر توسط دولت تصویب شده و در انتظار تصمیم مجلس است، اضافه کرد: این لایجه تقدیم مجلس شده و پس از بحث بودجه، لایجه مناطق آزاد جدید بررسی خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به معافیت مناطق آزاد از مالیات، حقوق گمرکی، قوانین پول و بانک، قانون کار و لزوم ویزا، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث بهبود فرآیندهای کسب و کار در این مناطق شده است و زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ورود و خروج کالا به مناطق ویژه و آزاد تحت کنترل گمرک است، ادامه داد: هیچ کالایی در منطقه آزاد قاچاق نیست و کالا وقتی از منطقه آزاد بخواهد به سرزمین اصلی بیاید گمرک باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

ترکان با تاکید بر لزوم گسترش و توسعه دانشگاه‌های کسب و کار و ارائه آموزش‌های تخصصی کسب و کار، افزود: فارغ‌التحصیلان این مراکز باید بتوانند کسب و کارهای جدید ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در کسب و کارهای کوچک بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار برای ایجاد یک شغل هزینه می‌شود، تصریح کرد: در کسب و کارهای بزرگ بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای ایجاد هر شغل باید هزینه شود.

دبیر شورای‌عالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خواستار راه‌اندازی دانشکده کسب و کار در دانشگاه خلیج فارس شد و اضافه کرد: جوانان باید به صورت علمی بتوانند کسب و کارهای جدید را راه‌اندازی کرده و توسعه دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =