ایسنا نوشت: سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی رای‌گیری درباره لایحه جدید سلامت را پس از مخالفت اعضای حزب در رای دادن، به تاخیر انداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که این لایحه منجر به از دست دادن بیمه سلامت میلیون‌ها آمریکایی شود.

"میچ مک‌کانل"، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه شنبه گفت که رهبری حزب جمهوری‌خواه همچنان به دنبال به دست آوردن دست کم آرای 50 تن است تا این لایحه تصویب شود.

این لایحه پس از 14 ژوئیه سال جاری میلادی که روز تعطیلات در آمریکاست، قرار است بار دیگر به رای گذاشته شود.

این تصمیم برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک مساله شرم آور است، چون بیمه سلامتی را که به "Obamacare" معروف بود، رد کرد و حالا به دنبال تایید قانون "درمان تلفیقی بهتر 2017" است.

قانون‌گذارهای جمهوری خواه به دنبال ارائه یک جایگزین برای این قانون هستند و برخی از جمهوری خواهان محافظه کار هم بر این باورند که این اصلاحات کافی نیستند، درحالیکه چندین جمهوری خواه میانه‌رو دیگر از آن حمایت نمی‌کنند؛ اقدامی که پس از پیشنهاد دفتر بودجه مطرح شد و براساس آن 22 میلیون آمریکایی تا 2026 با بحران بیمه‌ای و سلامت روبه‌رو می‌شوند.

"چاک شومر"، رهبر اقلیت سنا (دموکرات‌ها) گفته است که این لایحه از اساس عیب دارد و بر اساس آن اکثریت طبقه متوسط و کارگر آمریکایی باید به نفع اقلیت ثروتمند کشور از بیمه و خدمات سلامت بی بهره باشند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =