استاندار خوزستان گفت: توسعه گردشگری و ورزش های آبی در پشت سدهای عظیم استان در دستور کار برنامه های استان است و سازمان آب و برق استان در حد توان در این زمینه فعالیت می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی دوشنبه شب در برنامه خبری سیمای خوزستان اظهار کرد: قبلا در زمان تصدی آقای اردکانیان به عنوان معاونت امور آب وزارت نیرو، سازمان آب و برق خوزستان در پشت سدهای شهید عباسپور و مارون بهبهان، اقدامات ارزشمندی درجهت توسعه گردشگری انجام داده اند که مردم هنوز بهره مند هستند.

وی افزود: برای سد کرخه و و سد کارون سه که طبق مطالعات بهترین نما را برای مسائل گردشگری آبی دارد برنامه ریزی هایی انجام شده است.

شریعتی بیان کرد: سرمایه گذاران نیز قصد دارند در نزدیکی سدها سرمایه گذاری های مهم انجام دهند و سازمان آب و برق خوزستان همکاری خوب با آنها داشته است.

استاندار خوزستان در ادامه به مصوبه 15 فروردین سال 96 و اختصاص 230 هزارمیلیارد ریال در خصوص حل پنج مشکل خوزستان اشاره کرد و گفت: از جمله این مشکلات آب و فاضلاب ، برق، ریزگردها، کاشتن نهال ها و احیای کارون بود که بعد از سفر رییس جمهور در اسفندماه گذشته از طرف دولت مصوب شد.

وی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب، اصلاح شبکه های آب شهری به عهده ما قرار گرفت و قرار شد ما 30 درصد اعتبارات نفت را به این امر اختصاص دهیم که سالانه سه هزار تا سه هزار و 500 میلیارد ریال را شامل میشد و امسال به آب و فاضلاب استان و شهرستان ها ابلاغ شد.

شریعتی بیان کرد: قرار است سطح پرتی آب شرب از 44 درصد به 30 درصد برسد و تا سه سال بتواینم وضعیت را بهبود بدهیم و شرایط را به استانداردهای قابل قبول برسانیم.

استاندار خوزستان در مورد آبرسانی به سه پروژه آب غدیر، شمال خوزستان و جنوب شرق اشاره کرد و افزود: پروژه آب غدیر در حال انجام است و پروژه آب شمال با همکاری وزارت نیرو در شورای اقتصاد مصوب و مناقصه برگزار شده و شرکتی ایران با همکاری فاینانسر نروژِی برنده شده و بانک مرکزی و بانک نروژیِ کارها را انجام می دهند که از خط اعتباری بین ایران و نروژ تا حد امکان استفاده شود و در غیر این صورت از فاینانسر چینی استفاده می شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =