،مراسم اختتامیه شعر و داستان «افتو» با حضور معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهیلویه و بویراحمد،رئیس حوزه هنری استان، و تنی چند از هنرمندان،شاعران و نویسندگان هم استانی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین و انتقال فرهنگ و نهضت انسان ساز عاشورا در جامعه ضروری است.

فتاح محمدی در آیین اختتامیه شعر و داستان "افتو" در یاسوج افزود: باید در تبیین این نهضت انسان ساز تلاش کرد و این مهم را به جامعه انتقال داد و تبیین ابعاد و فلسفه ای که امام حسین(ع) به دنبال آن بود برای جامعه ضروری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: سه رکن اصلی در نهضت عاشورا وجود دارد که مبتنی بر تعقل و منطق است، عزت و حماسه نیز از ابعاد مهم آن است و عشق و عاطفه در این مسیر مبحث دیگری از آن محسوب می شود.

محمدی ابراز داشت: عاشورا یک حرکت الهی و انسانی است و امروز اثرات آن را در تمام جوامع و ادیان مختلف می بینیم و همچنین این موضوع و حضور اقشار مختلف جوامع طی حرکت مردم در اربعین مشاهده خواهد شد و حضور و حرکت امام حسین صرفا برای خداوند بود و این اثر ماندگار است و همیشه در قلب ها می مانند و جاودانه است.

محمدی گفت: اثر گذاری و ماندگاری هنر امروزه مهم است و می توان به هویت بخشی و پویایی جامعه از طریق این ظرفیت ها کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات دفاع مقدس اوج ایثار و گذشت است و چیزی که امروز در جامعه ما لازم است، این است که مطالبات و خواست مردم برای اصلاح جامعه در ابعاد مختلف در قالب هنر پیاده، و ثبت و در اختیار جامعه قرار بگیرد.

محمدی تصریح کرد: امید است اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس که برگرفته از حرکت جهادی و انسان ساز عاشورا است، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم کند.

داستان استان ،در ابتدای راه قرار دارد


محمدشریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در حوزه هنری استان به دنبال کارها و اقدامات تبلیغی و کلیشه‌ای نیستیم اظهار کرد: به دنبال تولید آثار هستیم.

این مسؤول گفت: به همین خاطر آثار را منتشر می‌کنیم و تا آثار مکتب نشود ماندگاری ندارد به همین خاطر آثار خوب را به چاپ می‌رسانیم و واهمه‌ای هم از بی‌پولی نداریم.

رئیس حوزه هنری استان در حوزه شعر و مجموعه را در دستور کار داریم و دو مجموعه را هم در اول امسال چاپ کردیم.

وی با تأکید بر این که مانند برخی مدیران نمی‌گوییم پول نداریم پس نمی‌توانیم چاپ کنیم افزود: قول می‌دهیم که آثار خوب و قابل قبول را به چاپ برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه داستان در استان هنوز در ابتدای راه قرار داریم افزود: تا داستان قدرتمند نداشته باشیم تئاتر و سینمای قدرتمند هم نخواهیم داشت و باید داستان‌های قوی با رنگ و بوی محلی داشته باشیم.

وی با بیان این که اگر بوستان و گلستان سعدی را نداشتیم فرهنگ ما امروز آماج حمله قرار می‌گرفت افزود: هنرمندان ما ظرفیت‌های بالایی دارند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وارد شوند.

این مسوول حوزه فرهنگ و هنر در استان با تأکید بر این که در خصوص قصورات و کوتاهی‌ها در این دو حوزه همیشه نباید مسؤولان را بازخواست کرد افزود: گاهی باید از خودمان سوال کنیم که به عنوان یک هنرمند برای غلبه بر آسیب‌های اجتماعی چه کار کرده‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =