ایرنا نوشت: نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع قدس و فلسطین روز سه شنبه با حضور کارشناسان ارشد وزارتخانه های امور خارجه بیش از 40 کشور اسلامی در هتل سوئیس استانبول ترکیه آغاز شد.

 امروز سه شنبه نشست یک روزه و فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی آخرین تحولات قدس اشغالی با حضور وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای اسلامی در استانبول در حال برگزاری است.

در این اجلاس وزرای امور خارجه 14 کشور اسلامی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان حضور دارد.

دکتر ظریف پیش از آغاز این نشست با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود در خصوص مساله فلسطین دیدار و مذاکره کرد.

تحولات روزهای اخیر در بیت المقدس و محدودیت های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی در هفته های اخیر و رویدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین به ویژه در قدس شریف از جمله علل برگزاری این نشست فوق العاده است.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این نشست به هم اندیشی و بررسی در خصوص تحولات سرزمین اشغالی می پردازند.

در پایان این نشست بیانیه کشورهای شرکت کننده در خصوص تحولات محدودیت های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و رویدادهای اخیر در سرزمین های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین صادر می شود.

ترکیه که ‏ریاست دوره ای سازمان همکاری ‏اسلامی و کمیته اجرایی آن را ‏بر ‌عهده دارد، چند روز پیش در پی تشدید درگیری ها و محدودیت های رژیم اسرائیل در قدس شریف، پیشنهاد برگزاری این نشست را داده و برای اول آگوست برنامه ریزی کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =