سیروس الوند کارگردان سینما در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:به نظر من راه پیدا نکردن فیلم «نفس» به جمع نامزدهای فیلم خارجی زبان اسکار چیزی از ارزش‌های این فیلم کم نمی‌کند.

نمي‌توانيم انتخاب نشدن يك فيلم را تنها به ذات آن مرتبط بدانيم بلكه مجموعه‌اي از عوامل در كنار هم قرار مي‌گيرد تا فيلمي در فهرست نامزدهاي بخش خارجي زبان قرار بگيرد يا نگيرد. بخشي از آن به چگونگي عرضه جهاني فيلم و نوع فعاليت پخش‌كننده و تبليغات و ميزان ارتباط با اعضاي آكادمي هم بستگي دارد.

به نظر ما هيات معرفي فيلم ايراني به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي فيلم «نفس» خصوصيات ملي، بومي و فولكلور داشت. از سوي ديگر زاويه ديد جديد فيلم يعني نگاه جنگ از جانب يك كودك تازه و ايراني از عناصر مهم فيلم بود. فيلم‌هاي ما نبايد ساختار خارجي داشته باشد تا در نهايت انتخاب شود؛ خارجي‌ها خودشان فيلم‌هاي خودشان را مي‌سازند. ضمن اينكه «اسكار» سال گذشته به ايران جايزه داد قرار نيست كه هر سال آنها ايران را انتخاب كرده و به ما جايزه دهند. از سوي ديگر سياست‌هايي هم در اين ميان وجود دارد كه من و شما از آن بي‌خبريم. انتخاب‌ و عدم انتخاب دلايل متعددي دارد؛ امسال از ايران فيلم‌هاي خوبي بودند كه مي‌توانستند به اسكار راه پيدا كنند اما در نهايت با جمع‌بندي با هيات انتخاب به فيلم «نفس» رسيديم.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 6
    این مجسمه ها برای ما افتخاری ندارد.