۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
برهان‌الدین حسینی درگذشت

ایسنا نوشت: برهان‌الدین حسینی نویسنده و منتقد ادبی در سن 71 سالگی از دنیا رفت.

حسن صفدری با اعلام خبر فوت برهان الدین حسینی، نویسنده و منتقد ادبی گفت: برهان‌الدین حسینی متولد 1325، یکی از اعضای فعال «جُنگ ادبی اصفهان» بود. او روز پنج‌شنبه 23 آذر ماه یک روز قبل تولدش بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت.

او خاطرنشان کرد: برهان الدین حسینی یکی از داستان‌نویسان و نویسندگان قدیمی اصفهان بود و شاید شانس این را نداشت و یا نمی‌خواست که کتابی از او منتشر شود اما در هر شماره از جُنگ اصفهان از او داستان کوتاهی منتشر می‌شد، در جهان نو نیز به اصرار من داستانی از او  منتشر شد. او انسان فرهیخته‌ای بود و شعر را خیلی خوب می‌شناخت.

صفدری با بیان این‌که برهان‌الدین حسینی یکی از مفاخر ادبی شهر اصفهان بود، گفت: او مجموعه غنی از هنرمندان اصفهان را جمع‌آوری کرده است.

صفدری افزود: مراسم تشییع  و خاکسپاری او فردا (یکشنبه 26 آذرماه) ساعت 9 صبح در باغ رضوان اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین مراسم یادبودی برای او روز دوشنبه 9 تا 12 ظهر در مسجد المهدی خیابان مرداویج اصفهان  برگزار می‌شود.

برهان‌الدین حسینی ار اعضای قدیمی یکی از مطرح‌ترین مجلات ادبی کشور یعنی جنگ ادبی اصفهان بود.

حسینی داستان‌نویسی را از زمانی که 15 سال بیشتر نداشت آغاز کرد، نخستین داستانش در مجله «صدف» در تهران چاپ شد. این تنها داستان او نبود که در این مجله به چاپ رسید.  

برهان الدین حسینی توسط معلم زبان خود احمد گلشیری به حلقه ادبی جُنگ اصفهان معرفی شد و پس از انقلاب به هیات تحریریه مجله «زنده رود» پیوست و داستان‌ها و نقدهایش را در این مجله چاپ می‌کرد. 

58243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =