یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان دوشنبه ۲۷ شهریور با معرفی ۲۵۸ برگزیده در سه شاخه موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره موسیقی جوان با حضور بزرگان موسیقی ایران، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، محمدمهدي تندگويان معاون امور جوانان، و دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم پس از پخش سرود جمهوري اسلامي ایران و قرائت آيات قرآن، نماهنگي از روند انتخاب آثار دورۀ یازدهم جشنوارۀ ملی موسيقي جوان پخش شد و سپس سیدعباس سجادي در مقام مجري اين مراسم پشت تريبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگويي به هنرمندان و شركت‌كنندگان اين دوره از جشنواره، از هومان اسعدی دبیر یازدهمین جشنوارۀ موسیقی جوان برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

هومان اسعدی دبیر یازدهمین جشنوارۀ موسیقی جوان روی صحنه آمد و طی سخنرانی کوتاهی گفت: بعد از ۲۰ روز کاریِ بسیار فشرده شاهد مراسم اختتامیۀ این جشنواره هستیم و معرفی برگزیدگان را که جشن می‌گیریم. لازم است در اینجا عنوان کنم این جشنواره با حضور بسیاری از استادان بزرگ کشورمان برگزار شد و حضور شرکت‌کنندگان در سه بخش مختلف و بیست روزه کاری، که طبق مشاهدات و تحقیقات ما چنین جشنواره‌ای با این ابعاد بی‌نظیر است و در هیچ کشوری وجود ندارد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: سال گذشته بخش موسیقی نواحی به این جشنواره بزرگ اضافه شد. امسال نیز رشد خوبی داشت، به طوری که شاید بتوان گفت امسال نیمی از جشنواره به بخش موسیقی نواحی اختصاص داشت.

اسعدی همچنین گفت: به گمانم می‌بایست حداقل بخش نهایی جشنوارۀ موسیقی جوان به صورت دو مرحله‌ای برگزار شود، احتمالاً دورۀ بعدی جشنواره سی روز به طول بینجامد. این جشنواره در واقع سه جشنوارۀ بزرگ محسوب می‌شود که در دل یکدیگر ادغام شده‌اند.

دبیر جشنواره ادامه داد: دربارۀ نحوۀ حمایت از برگزیدگان نیز می‌بایست توجه ویژه‌ای به بخش نرم‌افزار و سخت‌افزارهای حمایتی داشت. اساتید ما حمایت‌های لازم خود را انجام داده‌اند که این بخش نرم‌افزاری ماجرا محسوب می‌شود، اما در مورد امکانات لازم که بخش سخت‌افزاری محسوب می‌شود می‌‌بایست وزارت ارشاد توجه ویژه داشته باشد و امیدوارم به شکل جدی‌تری به این مسئله توجه شود.

پس از اجرای دبیر جشنواره، نوازندگان برگزیدۀ بخش موسیقی نواحی ایران روی صحنه آمدند و برای حاضرین چند دقیقه‌ای اجرا کردند.

عباس سجادی پس از اجرای برگزیدگانِ بخش نواحی از استاد حسین علیزاده برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

حسین علیزاده در این مراسم گفت: من به نمایندگی از طرف هنرمندانی که زحمت کشیده‌ا‌ند صحبت می‌کنم. من دوست دارم احساسم را بگویم، زیرا این احساس بخش زیادی از مردم ایران و اهالی فرهنگ و هنر است.

او افزود: ما شمه‌ای از ایران واقعی را دیدیم. ایران دارای فرهنگ و اقوام مختلفی است، اگر دولت یا جریانات تصمیم‌گیرنده یک دوربین کوچک داشتند و به خارج نشان می‌دادند، شاهد تهاجم فرهنگی نمی‌بودیم. ای کاش رادیو و تلویزیون فقط در مورد آن صحبت کرده و حرمت موسیقی و موسیقیدان را نگاه می‌داشتند. نمی‌دانم برخی چطور تن می‌دهند در جایی صحبت کنند که حتی اجازۀ نشان دادن ساز را ندارد. این موسیقی ایران است که اگر در هرجایی نشان بدهند اسلحه‌شان را کنار می‌گذارند.

علیزاده ادامه داد: چند نوع فرشته از نواحی اینجا هستند که باید به خانواده و اساتیدشان تبریک گفت. شرایط موسیقی در خارح از تهران سخت‌تر است، اما چهره‌هایی هستند که می‌توانند جهانی باشند.

او در مورد جشنواه گفت: باید به کسانی که باعث و بانی این جشنواره هستند تبریک گفت، حتی اگر با آنها اختلاف داشته باشیم. این جشنواره عنوان ملی دارد و خیلی سال طول کشید تا این عنوان را به دست آورد، هیج روزی به طراوت روزهای جشنوارۀ موسیقی جوان در وزارتخانه نیست، زیرا فرشته‌هایی می‌آیند  و می‌گویند پاس می‌داریم آنچه را که نگرانش هستیم.

او توضیح داد: دولت در همه جا تعریف شده و مقابل ملت وظیفه دارد. نفت زیرپای همه است و همه در آن سهیم هستند. ثروتِ هنرِ ما غنی‌تر از نفت ماست. تقریباً در 50 سالی که موسیقی کار می‌کنم در هیچ جای ایران نبوده که این تعداد هنرمند در کنار هم قرار بگیرند و برای یک کار مهم تصمیم بگیرند. اینجا کار به کاردان سپرده می‌شود.

علیزاده در مورد دبیر جشنواره گفت: فکر می‌کردم هومان اسعدی به دلیل حساسیتش نمی‌تواند در جشنواره دوام بیاورد، اما به شوق این اتفاق مقاوت کرده است و خودش دلیل همکاری هنرمندان با این جشنواره است. بدون هیچ ادعایی می‌بینم وقتی کار به کاردان سپرده می‌شود، می‌توانیم مسائل خودمان را حل کنیم و نیازی نیست کسی  بالای سر‌مان باشد. چیزی که باید باشد امکاناتی است که باید در اختیار جشنواره گذاشته شود. در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین ثروت‌هایشان هنرمندانشان هستند، زیرا واقعاً عصارۀ تاریخ هستند.

او در پایان گفت: اگر تمام رشته‌ها زیر بار فشار تصمیم‌گیری‌های دولتی بیرون آیند شکوفا می‌شوند. این جشنواره یکی از موفق‌ترین، معنوی‌ترین و آینده‌نگرترین جشنواره است که در ایران اتفاق می‌افتد. با تمام مشکلاتی که در ایران وجود دارد در جهان بی‌نظیر است. اغراق نمی‌کنم این جشنواره یک معجزه است. به اتحادی که سالی یک بار در این جشنواره پیش می‌آید تبریک می‌گویم. در طول آن به‌هیچ‌وجه خسته نشدیم و حتی در طول آن گریستیم.

برگزیدگان بخش موسیقی نواحی ایران

در ادامه با حضور دبیر جشنواره و داوران بخش موسیقی نواحی، برگزيدگان بخش موسیقی آذربایجان معرفي و تنديس، لوح تقدير و جايزۀ خود را دريافت كردند، به طوری که در بخش تار آذری، رده سنی الف، آراز وجودی رتبه اول، و آراز قاسمی و فواد مصلحت‌جو مشترکاً رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ب، پویا جلالی و مهران بهروزی مشترکاً رتبۀ سوم را کسب کردند و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی ساز کمانچۀ آذری، ردۀ سنی الف، رضا محمدی رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، مسعودرضا قلی‌زاده رتبۀ دوم و آیلار جهانگیری رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی ساز گارمون، ردۀ سنی ب، الهام ساعی رتبۀ دوم را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ج، سینا حسن‌زاده رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی ساز قوپوز، ردۀ سنی الف، شاهین هاشم‌نژاد رتبۀ اول، ابراهیم راثی رتبۀ دوم، و عرفان باقری رتبۀ سوم را کسب کردند.

در ردۀ سنی ج، علی رجبی و محمد علیزاده مشترکاً رتبۀ سوم را کسب کردند و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

هیئت داوران بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان، ضمن تقدیر از علی پورعطایی نوازندۀ دایره، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام کرد:

در بخش تکنوازی ساز دوتار شرق و جنوب خراسان، در ردۀ سنی الف، یاسمین تنها و امین دامن‌پاک به طور مشترک رتبۀ اول، مهناز رضایی رتبۀ دوم، و مهدیس ابراهیمیان و امیر الهی مشترکاً رتبۀ سوم را کسب کردند.

در ردۀ سنی ب، مصطفی تیموری و همایون حامدی مشترکاً رتبۀ اول، و محمدامین شیری رتبۀ دوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، محمد سلیمانی و سلمان سلیمانی به طور مشترک رتبۀ اول، علی شیری و سجاد رضایی‌نسب نیز به طور مشترک رتبۀ دوم، و علی پورعطایی رتبۀ سوم را کسب کردند.

برگزیدگان آواز شرق و جنوب خراسان در ردۀ سنی الف (1)، مبین دُرپور رتبۀ اول، محمدامین امینی رتبۀ دوم، و محمدمهدی محفوظی‌فرد رتبۀ سوم را کسب کرد.

در گروه سنی الف (2)، عبدالرحمان باطوری رتبۀ اول، و کیان واحدی رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ب، محسن کریمی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، علی پورعطایی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

برگزیدگان بخش موسیقی شمال خراسان از سوی هیئت داوران به شرح ذیل اعلام شدند.

در بخش تکنوازی ساز دوتار شمال خراسان، در ردۀ سنی الف، مصطفی اسلامی رتبۀ اول، و آریا صادقی قهرمانلو رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ب، جابر دلربائی رتبۀ اول، فرشاد علی‌نژاد و مجتبی حیدری مشترکاً رتبۀ دوم، و محمدحسین اکبرزاده رتبۀ سوم را کسب کردند.

در گروه سنی ج، اعظم کارگرفلاح و امیرپاشا آذری مشترکاً رتبۀ دوم، و عمید غفاری رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.

همچنین برگزیدگان آواز و دوتار شمال خراسان از سوی هیئت داوران اعلام شد.

در گروه سنی الف، جلیل خانی و فرهاد اسلامی به طور مشترک رتبۀ دوم، و علی انصاری رتبۀ سوم را کسب کرد. همچنین هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.

در گروه سنی ب، سعید هوشمند رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، علی حیدرطلب رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش موسیقی ترکمن، هیئت داوران این بخش، ضمن تقدیر از آقایان پویا پورقاز و پیمان اونَق نوازندگان ساز دوتار ترکمن، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام کرد:

برگزیدگان تکنوازی ساز دوتار ترکمن، در گروه سنی ج، سولماز تِکِه رتبۀ دوم، و هِمرا پورقاز رتبۀ سوم را کسب کرد و همچنین هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.

برگزیدگان تکنوازی ساز کمانچۀ ترکمن، در گروه سنی ج، گل‌محمد کم رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

برگزیدگان بخش آواز ترکمن، در گروه سنی ب، ایوب کم رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش ساز دوتار موسیقی مازندران هیئت داوران در ردۀ سنی الف رتبۀ اول محمدرضا محمدی، و رتبۀ دوم محمدحسین طیبی. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ب، رضا احمدی رتبۀ دوم را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

برگزيدگان تکنوازی ساز کمانچه مازندران  معرفي و تنديس، لوح تقدير و جايزۀ خود را دريافت كردند به طوری که در بخش ساز کمانچۀ موسیقی مازندران هیئت داوران در ردۀ سنی الف، محمدرضا محمدی رتبۀ دوم، و حسام بَتیار رتبۀ سوم را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ج، سعدی صادقی رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

برگزیدگان تکنوازی ساز لَلِه‌وا، در ردۀ سنی الف، محراب قیاسی رتبۀ اول، حسین جهانی‌نسب رتبۀ دوم، و سامی گل‌زاده رتبۀ سوم را کسب کردند.

در گروه سنی ب، حمیدرضا قیاسی رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، پویا محسنی رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

برگزیدگان تکنوازی ساز دوسَرکوتِن، در ردۀ سنی الف، محمدرضا کاظمی رتبۀ اول، امیررضا محمدی رتبۀ دوم، و امیررضا طیبی رتبۀ سوم را کسب کرد.

برگزیدگان بخش آواز مازندران، در ردۀ سنی الف، یونس قریشی رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

برگزیدگان بخش موسیقی سیستان و بلوچستان معرفي و تنديس، لوح تقدير و جايزۀ خود را دريافت كردند، به طوری که برگزیدگان بخش تکنوازی ساز دونلی در گروه سنی ج، تاج‌محمد جنگی‌پور رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

در بخش ساز قیچک، هیئت داوران ضمن تقدیر از آقای محمدشریف شَکّل‌زهی نوازندۀ قیچک، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام کرد.

در گروه سنی الف، سهیل زنگی‌شاهی رتبۀ اول را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

برگزیدگان تکنوازی ساز بِنجو، در گروه سنی ب، حبیب‌الله داودی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

برگزیدگان تکنوازی ساز دُهُلک، در گروه سنی ب، مسعود داودی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

برگزیدگان بخش آواز سیستان و بلوچستان، در گروه سنی ج، داود بامری رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

همچنین برگزیدگان تکنوازی ساز نی قشقایی از سوی هیئت داوران مشخص شدند به طوری که در گروه سنی ب، محمدرضا چریکی رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی نی‌انبان، گروه سنی ب، مهدی حیدری منفرد رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، ساناز یوسفی بوشهری رتبه سوم را دریافت کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

برگزیدگان بخش موسیقی کُردی معرفی و و تنديس، لوح تقدير و جايزۀ خود را دريافت كردند، به طوری که در بخش تکنوازی ساز نرمه‌نای، در گروه سنی الف، آروین دباغی و پارسا احمدزاده به طور مشترک رتبۀ اول را کسب کردند و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، مژگان سیدی‌بوکانی رتبۀ اول، و کریم صالحی رتبۀ دوم را کسب کرد.  هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی ساز شمشال، در ردۀ سنی الف، میلاد شمس‌الدینی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ج، عبدالباسط مرادی رتبۀ دوم را دریافت کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش تکنوازی ساز سُرنای کُردی، در گروه سنی ب، محراب قیطاسی رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.

در بخش ساز ضرب کُردی، در گروه سنی الف، مژده سیدی‌بوکانی و آلان فاروقی به طور مشترک رتبۀ اول را کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در گروه سنی ب، امید دباغی رتبۀ اول را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در بخش آواز کردی، گروه سنی الف، فواد استاد قادر رتبۀ اول را دریافت کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم و سوم تشخیص نداد.

در بخش موسیقی لرستان؛ ساز کمانچه‌ی لری، ردۀ سنی الف، محمد امینی‌راد رتبۀ اول، سهراب بحیرائی رتبۀ دوم، و ماهور جوزائی رتبۀ سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی خود را دریافت کردند.

در ردۀ سنی ب، حسن سالاروند رتبۀ اول، پوریا قلاوند رتبۀ دوم، و محمد زرین‌قلم و رضا جایدَری به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را دریافت کردند.

در ردۀ سنی ج، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم ندانست و تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی را به میلاد فلاحی به عنوان رتبۀ اول، و سجاد لیریائی به عنوان رتبۀ دوم اهدا کردند.

در بخش سُرنای لُرستان، ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی هیئت داوران به امیرحسین بسطامی به عنوان رتبۀ اول تعلق گرفت. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ دوم و سوم ندانست.

در گروه سنی ب، علی الواری رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و سوم ندانست.

در بخش تکنوازی ساز تنبک لرستان، گروه سنی ب، فرهاد امرایی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و دوم ندانست.

در بخش تکنوازی ساز دُهُل لُرستان، گروه سنی ج، خسرو عینی تاری رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و دوم ندانست.

همچنین برگزیدگان تکنوازی ساز دف معرفی و تندیس و لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را دریافت کردند. به طوری که در گروه سنی الف، محمد مرادی رتبۀ اول، فاطمه حاجی‌نجفی رتبۀ دوم، و پرنیان سلیمانی و ثناء صمدی به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب کردند.

در گروه سنی ب، مریم هادی‌زاده رتبۀ اول، هیوا رنجبر رتبۀ دوم، و صبا صالحی و پویا رحمَنی به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب کردند.

در گروه سنی ج، پژمان نقشبندی رتبۀ اول، عرفان مرادی رتبۀ دوم، و نگار حقیقیان و حامد سهرابی به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب کردند.

برگزيدگان بخش ساز تنبور معرفي و تنديس، لوح تقدير و جايزۀ خود را دريافت كردند، به طوری که در گروه سنی الف، مهدی مریدی و حافظ کریمی به طور مشترک نفر اول، نگین قبادی و وریا کریمی به طور مشترک نفر دوم، و داریوش قبادی و تارا افضلی به طور مشترک نفر سوم شدند. همچنین از رها افضلی هنرمند گروه سنی الف تقدیر شد.

در گروه سنی ب، امین ملک‌زاده نفر دوم و همایون کاکی نفر سوم شد و و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول ندانست.

در گروه سنی ج، سیروان شیرویی و ادریس غلامی‌بیامه به طور مشترک نفر سوم شدند و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و دوم ندانست.

در بخش آواز و تنبور، ردۀ سنی الف، شهریار قبادی نفر دوم شد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و سوم ندانست.

در گروه سنی ب، سعید کرمی‌راد و فرزین زهری صحنه به طور مشترک دوم شدند و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و سوم ندانست.

در گروه سنی ج نیز، سجاد علائی‌فر رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و سوم ندانست.

برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک

بعد از اهدای جوایز برگزیدگان بخش موسیقی نواحی، کلیپی از ایام برگزاری جشنوارۀ یازدهم موسیقی جوان پخش شد. و سپس با حضور هیئت داوران بخش موسیقی کلاسیک برگزیدگان این بخش معرفی شدند، به طوری که در شاخۀ در شاخه‌ی ساز فلوت، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تا سوم تشخیص نداد و کیمیا شیدایی در ردۀ سنی الف از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

ساز ویُلن ردۀ سنی الف، ارس سان‌ احمدی از تهران رتبۀ اول و صبا بنائیان از مشهد رتبۀ دوم، و سارا نادری از اصفهان و علیرضا آذربو از تهران به طور مشترک رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی کسب کردند.

در ردۀ سنی ب، بهزاد جعفریان از اصفهان رتبۀ اول، و نگارالسادات میرلوحی فلاورجانی از اصفهان رتبه‌ی دوم، و مصباح کرم‌بخش از شاهین‌شهر و هادی هادی‌لو از گرگان به‌طور مشترک رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ج، سامان نافعی‌کوهی از لنجان رتبۀ اول، و فرشاد شیرانی از اصفهان و فرمهر حسن‌بیگلو به طور مشترک رتبۀ دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی کسب کردند. هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم تشخیص ندادند.

در شاخۀ ساز ویولا، ردۀ سنی الف، شرکت‌کننده‌ای به مرحلۀ نهایی راه پیدا نکرد. در گروه سنی ب، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد. روزبه حجت‌پناه از تهران رتبۀ دوم و آریان زمانی‌علویجه و سیدعلیرضا نمکیان‌یزدی به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب کردند. در گروه سنی ج، تنها وحید دلاور از شیراز از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

در شاخۀ ساز گیتار، ردۀ سنی الف، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد. تارا آقاخانی از تهران و هستی بیرقی از فیروزکوه به طور مشترک رتبۀ دوم، و ملیکا بلندهمتی رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در ردۀ سنی ب، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص نداد و تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره را مشترکاً به پرهام پاک‌نژاد از نیشابور، و رضا نیکزاد از شهرکرد به‌عنوان رتبۀ دوم اهدا کردند. سینا درخشی چوان‌علیا از تبریز و محمد سُلگی از قم به طور مشترک رتبۀ سوم را دریافت کردند.

در گروه سنی ج، نیز هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره به عطا رستگار از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و مجید رادمرد از تهران به عنوان رتبۀ سوم اهدا کردند.

در شاخۀ ساز کلارینت، در گروه سنی ج، یلدا احسانی از تهران از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

در شاخۀ ساز اُبوا، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه تشخیص ندادند و پارمیدا سلطانی از تهران در ردۀ سنی الف از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

در شاخۀ ساز هورن، گروه سنی الف، بهار اکبری از تهران از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

در ساز پیانو، ردۀ سنی الف، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد. مهتاب روح صداقت و شیدا فرزین به طور مشترک رتبۀ دوم و کوروش بت‌فریب رتبۀ سوم را با تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در ردۀ سنی ب، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی از سوی هیئت داوران به یاسمین حسین‌زاده از اصفهان به عنوان رتبۀ اول و سارا صوفی‌سیاوش از تهران به عنوان رتبۀ دوم تعلق گرفت. همچنین هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ج، رتبۀ اول از سوی هیئت داوران به متین (رضا) لادانی از تهران و رتبۀ دوم به حسین برادران از تهران به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی تعلق گرفت. همچنین هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در شاخه‌ی ساز ویُلنسل، ردۀ سنی الف، صبا فردوسی و پریا مولایی از تهران به طور مشترک رتبۀ اول را به‌همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی کسب کردند. نیلوفر میرزانبی‌خانی از تهران رتبۀ دوم، و ثنا شهمیری از تهران رتبۀ سوم را کسب کردند.

در گروه سنی ب، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد. مُنا ایقانی و یاسمن کوزه‌گر به‌طور مشترک رتبۀ سوم را همراه با تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در ردۀ سنی ج، هیئت‌داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد. سیده‌هنگامه حسینی از کرج رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کرد.

هومان اسعدی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شد

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره با قرائت حکم دبیری هومان اسعدی همراه بود به طوری که این هنرمند برای پنجمین‌بار دبیری این جشنواره را عهده‌دار شد.

در این حکم که از سوی علی مرادخانی معاون هنری وزیر به هومان اسعدی ابلاغ شده، آمده است:

«جناب آقای دکتر هومان اسعدی، نظر به دانش و تجربیات ارزشمند جنابعالی در پنج دورۀ گذشتۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان و نیز نتایج مطلوب و موفق حاصل از این رخداد مهم هنری کشور، بدین‌وسیله جنابعالی به دبیری دوازدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان منصوب می‌شوید. از خداوند متعال توفیق روزافزونتان را خواستارم.»

سپس علی مرادخانی، معاون امور هنری روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: می‌خواهم اظهار خوشبختی کنم از اتفاقی که افتاد، باعث می‌شود خستگی ما سالی یک بار رفع شود. این اتفاق مهمی است که در حوزۀ موسیقی کشور می‌افتد و اگر می‌خواهیم به آیندۀ موسیقی کشور امیداور باشیم باید جوان‌ها را تربیت کنیم. نسل آینده است که به هر لحاظ موسیقی کشور را اداره خواهد کرد.

او افزود: در طول سال‌هایی که گذشت یکی از خوشبختی‌های این جشنواره این بوده که از همان روز اول شاکله و استخوان‌بندی جشنواره هیئت داوران بوده و حضور این عزیزان موجب پایداری جشنواره شده است هر چند که متأسفانه این جشنواره چهار سال تعطیل شده بود.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم در این شرایط اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، چقدر خوب شد با ادامه روند این جشنواره در حال حاضر شاهد هستیم نوجوانان و جوانان ما با چه آینده درخشانی در این زمینه حضور پیدا می‌کنند.

او در پایان هم گفت: به امید خدا در آینده افق خوبی برای موسیقی کشور شاهد باشیم، ما هم تا زمانی که می‌توانیم این کارها را انجام خواهیم داد. امکان دارد آن‌طور که لازم است همه مطالبات را نتوانیم به جایی برسانیم اما با کمک دیگر نهادها و همکاری شهرداری و وزارت ورزش و جوانان در نهایت با همت خود هنرمندان این کار را به سامانی برسانیم.

برگزیدگان بخش موسیقی دستگاهی

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با اهدای جوایز برگزیدگان بخش موسیقی دستگاهی به پایان رسید، به طوری که با حضور هیئت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی در شاخۀ ساز تار، رده‌ی سنی الف، سیدعلی نظام‌الدینی از اراک رتبۀ اول، اشکان نایبی از میانه رتبۀ دوم، و علیرضا غلامیان از تهران و آرمان سیف‌نژاد از اصفهان مشترکاً رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ب، محمدرضا یونسی از آباده رتبۀ اول، آرمان توکلی از تهران و سینا غمگسار از مراغه مشترکاً رتبۀ دوم، و آناهیتا جزء رمضانی از تهران و بیتا مالکی از اصفهان نیز مشترکاً رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در رده سنی ج تندیس، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد و سیدحسین آستانداری از یزد رتبۀ سوم را کسب کرد.

در ساز نی، ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی به علیرضا محمدی از قم به عنوان رتبۀ اول، سینا صائبی‌راد از مشهد به عنوان رتبۀ دوم، و مریم توکلی از خمینی‌شهر، نیما صدیق‌زاده دلوی از تبریز و مهدی نوروزی از فلاورجان مشترکاً به عنوان رتبۀ سوم اهدا شد.

در ردۀ سنی ب، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی به  عباس کرمی از تهران به عنوان رتبۀ اول، حامد انصاری از قزوین رتبه‌ی دوم، و آرمان خوشبویی از اصفهان به عنوان رتبۀ سوم تعلق گرفت.

در رده‌ی سنی ج، امین کُریوند از الیگودرز رتبۀ اول را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم و سوم تشخیص نداد.

در شاخۀ ساز سنتور ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره به کارن احمدی از سنندج و سروش حاجی‌طالب از تهران مشترکاً به عنوان رتبۀ اول، مهران آقاخانی از شهر ری به عنوان رتبۀ دوم، و ملیکا قیطاسوند از کرج به عنوان رتبۀ سوم اهدا شد.

در ردۀ سنی ب، فرهاد امینی‌ملکی از تهران رتبۀ اول، سهیل دیاری‌بیدگلی از تهران رتبۀ دوم، و بهزاد حمیدیان از اهواز رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ج، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره به حسین حاج‌اله‌یاری از قم به عنوان رتبۀ اول و مریم رشیدفرخی از کرمان و بهزاد شایان‌فر از تهران مشترکاً رتبۀ دوم، و احمد ایروانی محمدآبادی از اصفهان رتبۀ سوم تعلق گرفت.

در شاخۀ ساز قانون، ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره به آتنا عبدالهی‌دهکردی از شهرکرد به عنوان نفر اول، سارا مجیدی‌نژاد از تهران نفر دوم، و پریا فرهادی از اصفهان به عنوان نفر سوم رسید.

در گروه سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان را شایسته‌ی رتبه تشخیص نداد و ارشیا آغنده از تهران از سوی هیئت داوران تقدیر شد.

در شاخۀ ساز کمانچه، ردۀ سنی الف، امیرحسین بیگی از زرین‌شهر رتبۀ اول را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ دوم تشخیص نداد. همچنین علی کهن‌کن از تهران و دامون قاسمی از تهران مشترکاً رتبۀ سوم را دریافت کردند.

در ردۀ سنی ب، بهنام بیات از همدان و پیام سرپرست یکتا از تهران مشترکاً رتبۀ اول، رسول رشید از مشهد رتبه‌ی دوم، و دل‌آرام زمانی‌مدنی از تهران رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ج، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره به سیدمحمدصادق شاه‌ولایتی از خوانسار به عنوان رتبۀ اول، سیاوش طاهریان از کرج رتبۀ دوم، و متین آهنگری از تهران رتبۀ سوم تعلق گرفت.

در شاخۀ ساز عود، ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره به صدرا ساعی‌دهقان از کرج به عنوان رتبۀ اول، و آرمین صفاتی از مراغه به عنوان رتبۀ دوم، و امین پیرینه از بابل به عنوان رتبۀ سوم تعلق گرفت.

در ردۀ سنی ب، نیز آوا ارّه‌سازان از تهران رتبۀ اول، بهادر قدیمی از کرج رتبۀ دوم، و آریا لطیف‌پور از تهران رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند. همچنین در گروه ج  هیچ شرکت‌کننده‌ای به مرحلۀ نهایی راه نیافته بود.

در شاخۀ آواز، ردۀ سنی الف، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان را شایسته رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد و سجاد حسین‌زاده از اهر رتبۀ سوم را دریافت کرد.

در ردۀ سنی ب، امیرعلی خیاط‌زاده از آمل رتبۀ اول، و پوریا عابدینی از ابهر و سیدجواد موسوی از خمینی‌شهر مشترکاً رتبۀ دوم، و مسعود آزین و امین جباری از تهران مشترکاً رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ج، عماد توکلی از الیگودرز رتبۀ اول، مسعود رزاز زاده از اصفهان رتبۀ دوم و شهریار کریمی از تبریز رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در شاخۀ ساز تنبک، ردۀ سنی الف (1)، محمدحسین سجادی از اراک و صدرا شانظری از اصفهان مشترکاً رتبۀ اول، محمدجواد شریف از شهررضا رتبۀ دوم، و محمدامین گنجی از الیگودرز رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در شاخۀ ساز تنبک، ردۀ سنی الف (2)، مجید رضا دوست از نیشابور رتبۀ اول، محمدسجاد شیرعلی از شهرضا رتبۀ دوم، و مرتضی زارعی از کرج و شیوا واحدی از مبارکه مشترکاً رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در ردۀ سنی ب، بهنام میرزاهاشمی از شیراز رتبۀ اول، امین صانعی از زرقان و ستار محمدی از بهارستان مشترکاً رتبۀ دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی کسب کردند. همچنین هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در ردۀ سنی ج، نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی به محسن جزی از اصفهان به عنوان رتبۀ اول، سینا باقری از شهرضا و مصطفی هاشم‌زاده از اصفهان مشترکاً به عنوان رتبۀ دوم تعلق گرفت. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ سوم تشخیص نداد.

در شاخۀ ساز سه‌تار ردۀ سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی جشنواره مشترکاً به ایلیا بازیاری از بوشهر و علی قنبری‌ایلخچی از ایلخچی به عنوان رتبۀ اول، و امیرمحمد عسگری‌نژاد از قزوین به عنوان رتبۀ دوم، و حافظ کریمی از کرمانشاه تعلق گرفت.

در ردۀ سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد. محمدجواد احمدزاده از تهران و سارا ایمانی از همدان مشترکاً رتبۀ دوم، و نیما ابراهیمی از تهران و محمدامین مولایی از ملارد رتبۀ سوم را مشترکاً به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در رده سنی ج، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایستۀ رتبۀ اول تشخیص نداد. حمیدرضا عبادی از رشت رتبۀ دوم، و میثم ثقفی از یزد و آمنه رجبی از تهران مشترکاً رتبۀ سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی دریافت کردند.

در بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی (حفظ کل ردیف) آریا طبیب‌زاده قمصری از همدان، به عنوان نفر اول، عارف شاهدی‌نواز خلجان و فردین میرزاحسینی به‌طور مشترک رتبۀ دوم، و محسن تقی‌پور، کاوان کریمی و کسرا منصور مشترکاً رتبۀ سوم تعلق گرفت.

یازدهمین جشنواره‌ی موسيقي جوان 27 شهريور 1396 در تالار وحدت به دبیری هومان اسعدی به كار خود پايان داد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =