تشدید تحریم ها در سال 1391 بخش مهمی از بازارهای مهم بخش خصوصی را از دسترس فعالان اقتصادی ایرانی خارج کرد .

 محمد خوشنام، فعال اقتصادی آسیای جنوب شرقی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: در سال های منتهی به سال 1391 اتفاقاتی در کشور رخ داده و منجر به تشدید تحریم ها شد.

 وی اضافه کرد: در اصل قضیه ایرادی ندارد چرا که به دلیل مقابله های سیاسی با ایران، دشمنان تصمیم گرفته اند فشاری اقتصادی را بر کشور وارد کنند. ما هم می پذیریم که این اتفاق شاید، تاکید می کنم شاید غیر قابل اجتناب بوده است، اما نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تحت تاثیر این سیاست ها اتفاقی در کشور افتاده که منافع گروهی را در معرض خطر قرار داده است. این گروه می تواند بازرگانان، تولیدکنندگان  و صنعتگران باشند. حالا دولت لازم است تدابیری را برای بهبود این وضعیت بیاندیشد و تلاش خود را برای جبران بخشی از خسارت وارده به فعالان بخش خصوصی به کار گیرد.

وی اضافه کرد: به هر روی انتقال پول سخت و در برخی موارد ناممکن شده بود، بخشی از بازارهایی که سال ها با سختی به دست آمده بود، از دست رفته و مشکلات روز به روز فشار را بیشتر می کرد . چه کسی است نداند که بخش خصوصی در این دوره به معنی واقعی کلمه له شد. من مثالی می زنم که ببینید فعالان این دوره چه دوران سختی را پشت سر گذاشتند. همین چند ماه گذشته،وقتی مرزها کردستان عراق بسته شد، دولت اعلام کرد به کسانی که در حال فعالیت اقتصادی در این مناطق بودند زیان می پردازد، اما هیچ گاه در دوره تشدید تحریم های گسترده جهانی کسی به داد بخش خصوصی نرسید. دولت این بخش و مشکلات ان را نادیده گرفت و فقط به مشکلات خود فکر کرد و به دنبال راه حل آن بود و هیچ گاه فکری یا حمایتی یا تدبیری برای بخش خصوصی به عمل نیاورد.وی سخت ترین دوره را برای فعالان اقتصادی سال 1391 تا دی ماه سال 1394 اعلام کرد. 

مشروح این گفتگو را در کافه خبر بخوانید. 

 35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =