«خبرجنوب» نوشت: هر سال افزون بر 55 میلیارد تومان اعتبار صرف نگهداری فضای سبز شهر شیراز می شود.

مديرعامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز با اعلام اين مطلب گفت: يكي از اقداماتي كه شهرداري شيراز در حوزه فضاهاي سبز شهري انجام مي دهد كاشت و نگهداري گياهان فصلي است كه شامل گل ها، گياهان پوششي و چمن مي شود، چرا كه هر فصل ويژه يك نوع گياه است. معصومي افزود: در همين راستا و جهت جلوگيري از خزان زدگي و از بين رفتن طراوت و تازگي فضاي سبز شهر ما هر سال در 2 نوبت اقدام به گل كاري در شهر مي كنيم كه شامل كاشت بهاره و پاييزه است. وي اضافه كرد: گل كاري گران ترين نوع ايجاد فضاي سبز است به طوري كه هزينه كاشت و نگهداري هر متر مربع گل در سال افزون بر 17 هزار تومان است و گاه حتي ما به جاي 2 مرتبه مجبور هستيم هر سال 3 تا 4 نوبت گل كاري انجام دهيم. معصومي تصريح كرد: هر سال در شهر شيراز بيش از 254 هزار مترمربع گل كاري در دو نوبت انجام مي شود و افزون بر 55 ميليارد تومان تنها صرف نگهداري فضاي سبز شهر مي شود كه اين جداي از هزينه تاسيسات و ساخت و توسعه بوستان هاي سطح شهر است. وي در پاسخ به اين سوال كه چرا هنوز هم در برخي نقاط شهر هنگام آبياري فضاي سبز شاهد جاري شدن آب در سطح خيابان هستيم؟ گفت: در حال حاضر در زمينه آبياري بسياري از درختان خيابانهاي اصلي شهر از سيستم هاي آبياري استفاده مي شود، اما هنوز هم آبياري بخش گسترده اي از فضاي سبز شهر با تانكر و به صورت دستي انجام مي شود. معصومي ادامه داد: در شيراز آبياري فضاهاي سبز به پيمانكاران واگذار و به آنها تذكر داده شده كه از آبياري غرقابي براي چمن و فضاي سبز رفوژ وسط بولوارها كه موجب جاري شدن آب در خيابان مي شود استفاده نكنند و به همين دليل نيز در صورت مشاهده مواردي از اين دست براي پيمانكاراني كه در اين زمينه سهل انگاري كرده اند جريمه سنگين درنظر گرفته شده و اگر شهروندان نيز شاهد جاري شدن آب به دليل آبياري نامناسب فضاي سبز در خيابانها بودند مي توانند ضمن تماس با تلفن 137 شهرداري مورد را گزارش دهند كه قطعاً با پيمانكار خاطي برخورد خواهد شد.
وي اضافه كرد: علاوه بر فضاي سبز درون شهر هم اكنون عمليات اجرايي فضاي سبز در هزاران هكتار از ارتفاعات شهر شيراز هم در حال انجام است و تا كنون در 3400 هكتار از ارتفاعات درختكاري صورت گرفته و آبياري اين فضاها به صورت قطره اي انجام مي شود.
مدير عامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز گفت: در حال حاضر مدت زمان آبياري درختان در خيابان هاي شهر شيراز بين يك تا دو هفته است كه اين زمان براي باغ هاي قصردشت 30 تا 40 روز يك بار است در حالي كه گياهان پوششي و گل ها هر 3 تا 5 روز يك بار نياز به آبياري دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =