رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: برنامه‌ریزی مسئولان باید به گونه ای باشد که گردشگران سراسر ایران را به این منطقه جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، جمشید حمزه‌زاده در حاشیه مراسم ارتقاء هتل پارس کاروانسرا آبادان به 5 ستاره که در سالن همایش‌های این هتل برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه کمی هتل‌ها بر اساس نتایج حاصل از نیازسنجی‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مناطقی که نیاز به وجود هتل احساس می‌شود اقدام به توسعه کمی هتل‌ها می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در شرایطی که در شهری نیاز به هتل باشد و در شهری دیگر این نیاز احساس نشود توسعه کمی هتل‌ها و ساخت هتل جدید در مناطقی که تقاضا برای آن‌ها باشد صورت می‌گیرد.

رئیس جامعه هتلداران کشور پیش‌بینی وضعیت بازار و مسافران برای 5 یا 10 سال آینده را در توسعه کمی و کیفی هتل‌ها تأثیرگذار دانست و ادامه داد: ایجاد بازارهای جدید و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرها در استان‌های کشور و به‌ ویژه استان خوزستان در افزایش گردشگران تأثیر زیادی دارد.

حمزه‌زاده با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی مسئولان باید به گونه ای باشد که گردشگران سراسر ایران را به این منطقه جذب کنند، توضیح داد: با توجه به نیازسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است و در حال حاضر نیاز به توسعه کمی هتل‌ها و ساخت هتل جدید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به تردد مسافران نوروزی، زوار و مسافران ایام اربعین حسینی در این منطقه توضیح داد: از آنجایی‌که ملاک ما میانگین مسافران در طول سال است و تردد در این ایام شاید در مجموع بیشتر از یک ماه از سال را به خود اختصاص ندهد نمی‌تواند دلیلی برای توسعه هتل‌ها باشد و در واقع تأثیر این عوامل محدود است.

مدیرعامل گروه هتل‌های پارس در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه چه اقداماتی را در خصوص استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گردشگری مناسب می‌دانید، افزود: این فارغ‌التحصیلان عموما اطلاعاتی در سطح تئوری دارند و به ‌صورت عملی تجربه چنین کارهایی را ندارند؛ از آنجایی‌ که کار هتل خدماتی است این افراد نمی‌توانند خود را تطبیق  دهند و کمتر در این حوزه جذب می‌شوند.

حمزه‌زاده توضیح داد: این پیشنهاد را دادیم تا رشته‌های هتلداری را به سمت عملی‌تر شدن ببرند و دانشجوی این رشته بیشتر کار خود را در هتل طی کند تا در کلاس، اما این موضوع هیچ جای کشور عملی نشده است.

وی تصریح کرد: مثلاً فردی که فارغ التحصیل رشته مدیریت هتلداری است توقع دارد که حتماً مدیر شود اما باید از صفر شروع کند تا بتواند با کسب تجربه مدیریت موفق‌تری را اعمال کند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =