مهر نوشت: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: متاسفانه در شهر آبادان طرح های اشتغالزایی به صورت زیربنایی، ریشه ای و ماندگار اجرا نشده است.

خلیل جنامی اظهار کرد: طی سال های گذشته معضل بیکاری در آبادان دامنگیر جوانان این شهر شده است.

وی، وجود معضل بیکاری را به وجود آورنده تبعات ناخوشایند در جامعه عنوان کرد و گفت: این امر، ناهنجاری های اجتماعی را در سطح آبادان ترویج می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از سرمایه گذاران را از راه های مبارزه با پدیده شوم بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان آبادانی به سایر شهرها دانست و افزود: تشکیل شورای سرمایه گذاری آبادان و همچنین برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در این شهر یکی از راه های برون رفت مشکلات اقتصادی آبادان به ویژه بیکاری است که طی سال های گذشته به صورت مستمر نسبت به آن تاکید داشته ایم.

جنامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در شهر آبادان طرح های اشتغالزایی به صورت زیربنایی، ریشه ای و ماندگاری اجرا نشده است، تصریح کرد: این موضوع سبب افزایش بیکاری به خصوص در میان قشر تحصیلکرده آبادان شده است.

وی با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده آبادان، پتانسیل های بالقوه این شهر هستند، توضیح داد: جوانان آبادانی پس از متحمل شدن هزینه های سرسام آور تحصیل و فراغت از تحصیل با نبود شغل مناسب، ناچارا مهاجرت را بر ماندن در این شهر ترجیح می دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه بر لزوم توجه به موضوع کارآفرینی تاکید و اظهار کرد: با توجه به بیکاران بسیاری از جوانان آبادان به خصوص در میان دانش آموختگان و نبود استخدام در دستگاه های دولتی، جوانان آبادانی می توانند با ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط در ایجاد مشاغل پایدار با حداقل هزینه ها و در واقع کارآفرینی گام بردارند.

جنامی، رفع قوانین دست و پاگیر اداری برای کارآفرینان آبادانی را ضروری قلمداد کرد و افزود: کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها رابطه تنگاتنگی دارد و بسیاری از دولت ها تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شماری از افراد جامعه را که دارای ویژگی های کارآفرینی هستند، به فعالیت های کارآفرینانه هدایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =