داور ششمین جشنواره سراسری رضوی گفت: تنوع کارهای شرکت کننده در ششمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی رضوی در یاسوج قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، وحید لک داور ششمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی رضوی در یاسوج در گفت و گو با این خبرگزاری اظهار داشت: جشنواره ها بستری برای ارائه وعرضه تولیداتی است که هنرمندان حوزه های نمایشی ازسرعت بالاتری در مقایسه با اجرای عمومی برخوردارند و نکته مهم این است که آثاری که به جشنواره راه پیدا میکنند درجشنواره های ملی وبین المللی ازیک کیفیت متوسطی برخوردارند.
وی  پژوهش و تحقیق را رکن اصلی این گروه ها عنوان کرد و بیان داشت: هسته مرکزی گروه ها بدون شک پژوهش وتحقیق ومطالعه بوده که رکن اساسی گروهای نمایشی بوده و50درصد گروهای شرکت کننده درششمین جشنواره آئین های نمایشی از این فاکتوربرخورداربودند و دلیل موفقیت گروهای شرکت کننده نیز همین موضوع بوده است.
لک مخاطب شناسی را یکی از ویژگی های گروهای شرکت کننده دانست و اظهار داشت: این مخاطب شناسی بر می گردد به  هسته مرکزی گروها وتوانایی کارگردان که با دقت نظر ومطالعه جغرافیایی مکان برگزاری جشنواره کارخود را به نحومطلوب اجرا می کند .
 وی  در مورد کیفیت کار گروه های شرکت کننده در جشنواره گفت:  کارگروها ازنظرمن خوب بوده و توانسته اند رابطه تنگاتنگی بامخاطب برقرار کنند  که البته بخشی از  این موضوع هم بستگی دارد به مسئولین وعوامل برگزاری جشنواره دراستان کهگیلویه وبویراحمد که میزبان این جشنواره بودند.
 لک ادامه داد: ما دراین جشنواره شاهد گروهای حرفه ای وغیرحرفه ای بودیم که بخش زیادی ازاین آثار ازسطح خیلی بالایی برخورداربودند وعلت این امر تمرین وتولید مستمر گروها خارج ازبحث جشنواره ودرطول تمرینات سالیانه گروهای خود بودند و گروها باید از فاکتور وشاخص ومتخصص درتمرینات خود باشند .
وی در ادامه در مورد میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هم از لحاظ امکانات اجرائی آمادگی کاملی از خود نشان داده است و هم از جهت  مخاطب وهم گروهای شرکت کننده تا کنون میزبان شایسته ای بوده است
  داور ششمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی رضوی درکهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد من وبقیه داوران ناظر این است که  گروههای جدید ومبتدی برای اجرای سالهای آینده  حتما درطول سال با گروهای موفق و با عملکرد مطلوب ارتباط داشته باشند و  به عنوان راهنما دراین حوزه ها از تجربیات آنها بهره ببرند و هم اینکه آئین های نمایشی رضوی چون مربوط به حوزه دینی ومذهبی هستند برای باور پذیری آنها باید نسبت به مستند بودن آنها حساس و دقیق بود.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =