رهبر واتیکان اسقف انقلابی نام گرفته است چرا که بر خلاف دیگر اسقف ها حرف های خلاف آمد عادت می زند در میان مردم رفت و آمد می کند ساده می پوشد و از حقوق کسانی سخن می گوید که پیش تر از این جزو فراموش شدگان کلیسا محسوب می شدند. در خبرها دیدم که در کنفرانسی یکی از مقامات دینی در حضور اسقف اعظم گفت: نباید کاری کنیم که همجنسگراها احساس کنند شرف انسانی شان در معرض خطر قرار دارد.

یک لحظه یاد تذکره الاولیا افتادم و صوفیان صافی ضمیری که در هیچ مخلوقی به چشم حقارت نمی نگریستند. و هیچ کس را بابت خطایی که از او سرزده از بارگاه الهی نمی راندند و وقتی نمامان شیطنت می کردند و برای خود شیرینی خبر می آوردند که فلانی را بر راه دیدیم مست و خراب به جای آن که حکم تکفیر و تفسیقش را صادر کنند می گفتند: الحمدلله که بر راه افتاده است و نه از راه. مدینه ای که در آن فاسق و زاهد و عالم و عامی و مومن و کافر شرافت انسانی شان حفظ شود مدینه فاضله است. مدینه ای که خیلی ها رویای تحققش را در سر داشتند و با آرزوی تحقق این رویا سر به تیره تراب فرو بردند. این که چنین مدینه ای چه میزان امکان تحقق در عالم واقع را دارد یا ندارد بحثی است که می توان هماره در باره آن چند و چون کرد اما در حال حاضر بحث من چیز دیگری است. همین الان که من دارم این اباطیل را قلمی می کنم و جناب اسقف هم دارند از شرافت همجنسگراها سخن می گویند جهان شاهد یک جنایت بزرگ است. ایزدی ها و کردها و علوی ها دارند در عراق و سوریه قتل عام می شوند. مردهایشان را سر می برند و زنانشان را به اسیری می برند. در کوبانی رسما دارد جنایت جنگی رخ می دهد و جهان بی شرمانه به تماشا نشسته است.

من حرف سیاسی نمی زنم و برایم فرقی نمی کند در پس این جنایت هولناک چه دست هایی قرار دارد. اصلا آقای اسقف انقلابی بیاید علیه بشار اسد موضع بگیرد و بگوید تقصیر او بوده که عراق و سوریه به چنین روزی افتاده. مهم نفس محکومیت جنایتکار است. این که چه کسی را  محکوم می کنیم امری ثانوی است. ابتدا مهم این است که دلت از جنایت به درد بیاید و با وضع گرفتن در قبال جنایت نشان بدهی که آدمی. چیزی که ظاهرا اسقف انقلابی و دوستانش خیلی برایشان مهم نیست آدم هایی هستند که در خاورمیانه به جرم اعتقاداتشان دارند قتل عام می شوند. آن ها نه هم جنس بازند نه آن قدر خوشی زیر دلشان را زده که بروند جزو فرقه های نوظهور و عجیب و غریب شوند و نه اصلا کاری به کار کسی دارند. دارند زندگی شان را می کنند. حتی برای اعتقاداتشان تبلیغ هم نمی کنند. آن وقت یک مشت موجودات از خدا بی خبر که حقیقتا مصداق تام و تمام زمره بل هم اضل اند  و حتی کرها و کورها هم می دانند حامیان و گردانندگان آن ها چه کسانی هستند افتاده اند وسط خانه و زندگی آن ها و هر غلطی که دلشان می خواهد می کنند. جهان از این ددمنشی ها کم ندیده. پس از این هم خواهد دید. مهم این است من و تو چه قدر در این جنایت ها سهم داریم. هر کس نسبت به این فجایع خاموش بنشیند در خون زنان و کودکان و مردان بی گناه سهیم است. آن که غافل است گناه کارتر. و آن که هم چون اسقف های انقلابی! در چنین هنگامه ای آدرس عوضی می دهد و به جای توجه به ضجه های طفلان بی گناه و مویه های زنان بی پناه و مردان از ناتوانی روسیاه خاورمیانه از شرافت انسانی هم جنسگراها سخن می گوید دستش تا مرفق به خون عراقی ها و سوری ها و کردها آلوده است.

ما به شنیدن اخبار هولناک عادت کرده ایم. دیگر سر بریدن و آتش زدن و به اسیری بردن و مثله کردن اجساد برایمان عادی شده. ظاهرا دیگر هیچ جنایتی نمی تواند وجدان های آسوده ما را  آزرده سازد. طبیعی هم هست. عادت کرده ایم و به قول شاعر عادت به هردوا که کنی بی اثر شود. تا این جایش قابل فهم است. بعید می دانم دیگر جنایتی باقی مانده باشد که بتواند روی داعش جماعت را سفید کند. ببینید چه کرده اند که القاعده ای ها به آن ها می گویند خشن. خب معلوم است وقتی بام تا شام در معرض چنین اخبار وحشیانه ای قرار بگیری خود به خود اعصاب و روانت نسبت به این اخبار حساسیت لازم را از دست می دهند اما آیا این موضوع باعث می شود تا وضعیت میلیون ها آواره و صدها هزار کشته و هزاران و هزارمعلول و مجروح را از خاطر ببری و در پوشش یک انقلابی از شرافت هم جنسگراها سخن بگویی؟گیرم شرافت هم جنسگراها در معرض خطر است آیا شرافت همه نوع بشر حرمتش حفظ شده و فقط مانده همین اقلیت محترم که باید به فکر حفظ و حراستش باشیم؟ اگر قرار باشد مبلغان دینی این قدر از خدا و خلق خدا غافل شوند آن وقت از دیگران چه توقعی می رود؟

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یغما IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    16 9
    یکی بخوانه اصل مطلب بگه دقیق چی گفتی الان؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    16 6
    در اصفهان امشب در خیابان شریعتی برای چندمین بار به یک دختر اسید پاشیدند
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    9 1
    بنظر من سید تمام این سطورو نوشته تا به پرسش آخر برسه... وهدف تمام مبلغان دینی است نه فقط حضرات واتیکانی
  • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    27 1
    چرا برادر من جنایتی هست که روی داعش رو سفید کنه همین از خدا بی خبرایی که اسید روی بانوان پاشیدن از داعش هم خبیثترن
  • adibravoo A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    21 1
    اینم عادت دولتمردای ماست که هر کس تظاهری کرد ، فورا کل کشور رو با کمک صدا و سیما پشت سر اون ملت میارن . چقدر ما برای اخوان از تلویزیون دعا کردیم، مرسی با اقلیت شیعه و مسیحی چه کرد. چقدر صدا و سیما بعد از اولین پیروزی حزب عدالت و توسعه مشعوف شد. آیا واقعا یک حکومت سکولار در ترکیه بهتر بود یا حکومت از خدا بیخبر کنونی اردوغان، آتش بیار تمامی درگیری های خاورمیانه...
  • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    7 10
    خيلى خوب بود جناب موسوى
  • حسین US ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    6 20
    به نظرم درست نیست اقلیتی رو با سلیقه ی خودمون بکوبیم تا جنایتی که در کوبانی اتفاق میوفته رو بزرگ کنیم . جنایتی که توی کوبانی اتفاق افتاده به خودی خود بزرگ هست و هر انسانی ا از هر دین و مسلک و اقلیتی ، اگر ذره ای انسانیت در وجودش باشه بلایی که سر کوبانی اومده رو محکوم میکنه
  • علی اندیمشکی A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    16 4
    بسیار زیبا و بجا
  • بی نام A1 ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 4
    درود
  • مهر A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 5
    عالی بود
  • رضا ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 3
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    6 3
    جناب موسوي، هر چيز به جاي خود نيكوست، باز هم هر نكته اي، دليلي نشود كه از آن طرف بام بيافتيم.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    7 19
    ندیدن جنایت در کوبانی ایراد بزرگی است که به پاپ وارد است ولی ربطش به نظر ایشون درباره همجنسگراها چیه؟ چرا همیشه سعی دارین همه چیزو به هم ربط بدین و از اون میون به نتیجه مورد نظرتون برسین؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 1
    اسيد پاشيهاي اصفهان رو يادت نره عزيز
  • مریم IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    7 2
    چه ربطی داره
  • نزدیک به آدم IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 4
    عالی بود...
  • شهروند A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 5
    لایک داری
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 5
    واقعا درست ميفرماييد
  • محمد رضا A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    12 3
    حقوق زنان كه نيمي از جمعيت ايران هستند مدام در حال پايمال شدنه، همجنسگرا ها پيش كش
  • سینا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    30 44
    خوب و دقیق بود.کلا امور جنسی و اخیرا مساله همجنس بازی و در آینده ای نه چندان دور رابطه جنسی با محارم جزئی از ابزار سلطه فرهنگی غربیها شده.همانطور که صد سال به جنگ طبیعت زمین رفتند حالا به جنگ طبیعت انسانی رفته اند.
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      4 5
      اونایی که منفی دادند دقیقا تو چه فازی هستند؟
    • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      5 6
      بعضیا منتظرند یکی یه نظری مخالف غرب بده تا منفی بدند
  • صادق IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    42 31
    روزانه خيليا تو دنيا از حقوق همجنسگراها يا هر گروه ديگه اي داره صحبت ميكنن. قبلا ميگفتن از اين به بعد هم ميگن. اين چه ربطي داره به كوباني؟ كوباني وضعيتش مشخصه و مردم دنيا از ديدن وضعيتشون ناراحتند . معلومه كه شما هم ناراحتي . اما برادر اين منطقه آخه كه شما تو نوشته ات داري؟ خوبه پس فردا كه يه مطلب مثلا سينمايي نوشتي منم بيام اينجا بگم مردم تو فلانجا و فلانجا دارن ميميرن و كشته ميشن بعد شما اينجا "خوشي زده زير دلتان" و از سينما مي گيد؟ قياستون جهت دار، متعصبانه و واقعا جهان سومي بود.
    • اسمال طلا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      10 7
      نگرانی آقای موسوی بابت یزیدیها، کردها و مسیحیان عراق و سوریه جای تقدیر دارد همانطور که نگرانی مقامات کلیسا از حقوق اقلیت های جنسی هم شایسته احترام است. اما ایشان مطمئن هستند که مقامات کلیسا راجع به جنگ و کشتار و آوارگی مردم عراق و سوریه موضع گیری نکرده اند؟ حداقل در مورد مسیحیان که موضع گیری کرده اند. بنظر میرسد آقای موسوی حداقل در این مورد بدون تحقیق و بررسی اظهار نظر کرده اند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    15 10
    احسنت... احسنت.
  • kia IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    7 0
    ممنون از مطالبی که درج کرده اید ولی این روزها بیاد مظلومیت دختران ایرانی میفتم که توسط داعش داخلی اسید بصورتشان پاشیده میشود و تا آخر عمر خانه نشین و بقولی زنده بگور میشوند .آیا از ظلمی که بدختران ما دارد وارد میشود کسی گریسته است .بمصداق کلام حضرت در مورد ربودن خلخال از پای زنی توجه شده است ؟
  • ادیب IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    22 3
    زیبا قلم زدی سید عزیز. واقعا از بس صبح تا شب این خبر های جنایت ها رو میشنویم دیگر جنایت ها برایمان عادی شده ولی وجدان ها بیدار همیشه از این جنایات در عذاب هستند. به امید صلح جهانی
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    9 16
    باز تو بدون تحقیق و هول هولکی هر چی تو ذهنت میاد رو نوشتی.
  • موسی A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    11 2
    واقعا جالب بود. دین هم می تونه باعث شقاوت بشه هم میتونه باعث خوشختی بشه. مهم اینکه که چطور تفسیرش کنی و تفسیرت هم درست باشه انوقت باعث خوشبختی میشه.
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    19 8
    در کشور خودمان هم همجنسگرا وجود دارد و زیر نظر روانپزشکان ترتیبات زندگی برای آنها هم داده می شود فقط اجازه جارو جنجال و راه انداختن دسته و گروه و راهپیمایی ندارند که به حق است و بیشتر از همه به سود خود همین همجنسگراهاست. خیلی ها هستند که استفاده جو هستند و برای سلامت همین همجنسگراها بهتر است بی جار و جنجال امور ایشان پیگیری شود. ما هم می دانیم عده ای به خاطر مسائل ژنتیک یا تاثیرات اجتماعی دچار این حالت شده اند اما دوست نداریم از آنها استفاده ابزاری شود. حالا واتیکان با پدیده کودک آزاری کشیش ها روبروست و باید به همجنسگراها فرصت بدهد تا خودشان را آزادانه معرفی کنند تا بلکه این مشکل حل شود.
    • یک متخصص IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      14 4
      دوست محترم شما افراد همجنسگرا را کاملا با افراد دوجنسه اشتباهی فرض کردید افرادی ترانسکشوال و یا تی اس ها هستند که در اکثر موارد احتیاج به روانپزشک و موارد جراحی دارند و کاملا رفتار خارج از عرف دارند اما افراد همجنسگرا کاملا ظاهر عادی و رفتار عادی دارند حتی خیلی هاشون متاهل صاحب همسر و فرزند هستند اما تمابل اصلیشان برای رابطه جنسی همجنسشان می باشد این افراد برای همرنگ شدن با جامعه مجبور به ازدواج بوده و بیشتر برای داشتن رابطه جنسی مورد نظر شان مخفیانه اقدام به آن می کنند طبق جامعه آماری 8 الی 10 درصد جامعه را افراد همجنسگرا تشکیل می دهند بنابراین محترم شمردن حق شرافت این افراد جامعه طبیعی هست در اینکه این نوع گرایش کاملا ناحنجاری بشمار می اید اما نمی توان صورت مساله را پاک کرد
  • بانوی ایرانی... A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    26 1
    نمیدونیم از چی بنالیم از وجدانهای به خواب رفته ی خودمون؟از وحشی گری های این قوم؟از ناتوانیمون؟از..."از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود..."
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    12 1
    عادت به هر دوا که کنی بی اثر شود .
  • سامان IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    26 4
    خدا پدر مادرتو بیامرزه آقای موسوی.
    • بی نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      6 3
      موندم الان بی چی منفی دادی اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه دعای امرزشم منفی داره اخه؟؟؟؟؟؟؟؟ الله اکبر از دست شما ادم های عجیب و غریب
  • بی نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    2 1
    بابا تو چقدر جدی می گیری منفی دادی ،مثبت دادی....