گلایه یک صنعتگر از عدم قسط‌بندی هزینه انشعاب گاز/ پرداخت اقساطی ممکن است

این روزها که دولت دوازدهم با شعار رونق بخشی به کسب و کار رای آورده، مطالبات اقشار مختلف بیش از گذشته بیان می‌شود. یک صنعتگر می‌گوید برای راه‌اندازی واحد تولیدی خود، نیاز به کمک دارد ولی شرکت گاز همکاری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم خود را احمدرضا اکبری معرفی کرده در کامنت طولانی اش، مشکل واحد تولیدی خود را اینطور عنوان کرده:
سلام من يك واحد توليدي دارم كه بخاطر مسائل زيست محيطي سوخت انرا از مازوت تبديل به گاز كرده ام وحال بعلت حق امتياز بالاي اداره گاز و همچنين عدم قسط بندي آن نزديك به يك سال است كه اين واحد توليدي تعطيل شده وحدود بيست نفر بيكار وچند مليارد سرمايه هم بلاتكليف مانده وحال مسئولين محترم چنانچه خواهان رونق بازار و حل مشكل بيكاري هستند لطفاً پي گيري نمايند، آيا اداره گاز نبايد مطالبات خود را بصورت قسطي دريافت كند كه هم توليد دچار مشكل نشود وهم اينكه خودش به مطالباتش برسد؟ جالب اينكه اگر اين واحد توليدي فعال باشد در ماه حدود بيست مليون تومان هزينه گاز مصرفي دارد و دريافت اداره گاز در سال بابت مصرف اين واحد حدود دويست و پنجاه مليون تومان مي شود حال قضاوت كنيد كه در اين شركت چه ميگذرد.

پرداخت اقساطی از 11 سال پیش
واقعیت این است که طبق مصوبات 11 سال پیش دولت، امکان پرداخت اقساطی هزینه انشعاب گاز مقدور بوده است. در سال 85 هيئت وزيران تصویب کرد پرداخت اقساطي و بدون محاسبه سود و كارمزد بخشي از حق انشعاب آب، گاز و برق مجاز است.
هيئت وزيران در جلسه مورخ 5/7/1385 بنا به پيشنهاد شماره 1033359/100 مورخ 22/6/1385 سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و به استناد بند (13) تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 كل كشور، آيين‌نامه اجرايي بند يادشده را تصويب نمود.بر اساس اين مصوبه، شركت ملي گاز ايران و شركتهاي گاز استاني مجازند در شهرهايي كه خطوط انتقال گاز طبيعي آنها اجرا شده است، در هنگام عقد قرارداد تا 20 درصد هزينه‌هاي برقراري انشعاب را از مشتركين جزء و عمده به صورت نقد اخذ نمايند و مابقي آن نيز بدون محاسبه سود و كارمزد، تقسيط و براي مشتركين جزء در دوازده ماه و براي مشتركين عمده در بيست و چهار ماه همزمان با صورتحساب دريافت گردد.
این مسئله همچنان به عنوان یک رویه معمول در شرکتهای استانی گاز انجام می شود و حتی در دفترچه راهنمای مشترکان شرکت گاز هم عنوان شده تقسیط هزینه انشعاب انجام گیرد.
در دفترچه راهنمای مشترکان گاز آمده: به منظور ایجاد تسهیلات برای متقاضیان گاز طبیعی و در راستای بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری انجام شده و استفاده از ظرفیت های اشتراک پذیری ، هزینه برقراری انشعاب مشترکین جزء تا ظرفیت کنتور 160 بر اساس سیاستهای شرکتهای گاز استان / شهر در حالتهای ذیل قابل تقسیط می باشد:
1- تقسیط هزینه برقراری انشعاب با در یافت پیش قسط و مابقی در 4 دوره صورتحساب دو ماهه برای شهرهای تهران - اصفهان - مشهد شیراز - تبریز و سایر شهرها و روستاها می باشد.
جهت معرفی اینگونه متقاضیان به سیستم مکانیزه مشترکین از کد یک رقمی (4) در محل ستون 78 کارت 12 فرم اطلاعیه با کنتور که تحت عنوان «کد هزینه نصب» ایجاد گردیده است استفاده خواهد شد.

به نظر می رسد مخاطبی که درباره عدم قسط بندی هزینه انشعاب گاز، گلایه کرده بهتر است با مراجعه به شرکت گاز استانی محل کارگاه خود، نسبت به این موضوع اقدام کند.
46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =