خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تعهدات در برابر توافق با ایران، بر ضرورت کاهش به گفته وی فعالیت بالیستیکی و همچنین کاهش نفوذ ایران در منطقه تاکید کرد.

امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه براي برگزاري سي و پنجمين اجلاس سران فرانسه و انگليس، راهي لندن شد. وي پس از ديدار و گفت و گو با ترزا مي نخست وزير انگليس، به همراه وي در نشست خبري مشترک شرکت کرد.

وي در اين نشست خبري گفت ما به روابط تنگاتنگ و همکاري هاي مشترک و اين که سراسر اروپا بتواند در مسايل مختلف به ويژه در مورد ايران که مايه نگراني ماست، با هم همکاري کند، بسيار پايبند هستيم. همانطور که از ابتدا عمل کرده ايم، از يک طرف بايد به تعهدات بين المللي که امضا کرده ايم عمل کنيم چرا که عمل به اين تعهدات بنياد اعتبار (جامعه) بين المللي است. از طرف ديگر با اقدامات جدي در زمينه کاهش فعاليت هاي باليستيکي و نفوذ منطقه اي ايران در چهارچوبي که تعيين کرده ايم، بايد به تقويت امنيت جمعي در منطقه مبادرت کنيم.

مکرون به روابط انگليس و فرانسه اشاره کرد و گفت، اين روابط ما را در برابر سرنوشت و تهديدات ژئواستراتژيکي مشترکي قرار داده است.

رئيس جمهور فرانسه بر تعهدات دو کشور در زمينه سياست خارجي تاکيد کرد و افزود: امروز يک پيمان سياسي بين وزراي دو کشور به امضا رسيد. در چهارچوب اين پيمان، ارتباط و هماهنگي دائم در خصوص موضوعات مختلفي چون ايران، سوريه و ساحل برقرار مي شود. مکرون از برنامه هاي موشکي براي مقابله با تهديد زيردريايي ها سخن به ميان آورد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =