۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

ایسنا نوشت: یکی از دیپلمات‌های ارشد ناتو با نقل‌ قول از آژانس‌های اطلاعاتی غربی تاکید کرد: کشتی‌های جنگی روسیه در سواحل نروژ بمب‌افکن‌هایی را حمل می‌کنند که این اقدام احتمالا برای تقویت حمله نهایی به شهر حلب طی دو هفته آتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دیپلمات‌ گفت: این ناوگان روز چهارشنبه از شهر برگن نروژ عبور کرد در حالی که رسانه‌های روسیه اعلام کردند که این ناوگان از کانال انگلیس و جبل‌الطارق عبور کرده و به دریای مدیترانه برای رسیدن به سواحل سوریه در حرکت است.

این دیپلمات‌ ارشد ناتو که خواست نامش فاش نشود، گفت: استقرار کل یگان شمالی و بخشی از یگان بالتیک بزرگترین میزان استقرار از زمان پایان جنگ سرد محسوب می‌شود. این یک اقدام دوستانه نیست ظرف دو هفته شاهد حملات هوایی به حلب خواهیم بود که بخشی از استراتژی روسیه برای اعلام پیروزی در آنجا محسوب می‌شود.

تصاویری از این کشتی‌های جنگی توسط ارتش نروژ منتشر شده‌اند که این عکس‌ها روز دوشنبه گرفته شده بود.

یکی از مقامات ارشد سرویس اطلاعاتی ارتش نروژ گفت: احتمالا این کشتی‌ها در مبارزات حلب نقشی ایفا خواهند کرد. این در حالی است که روسیه اعلام کرده این استقرار برای هدف گرفتن تروریست‌های داعش در سوریه صورت می‌گیرد اما این دیپلمات‌ ناتو گفت: قدرت نظامی بیشتر برای نابودی یا بیرون راندن ۸۰۰۰ مخالف سوری از حلب برنامه‌ریزی شده و به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اجازه می‌دهد تا روند خروج را آغاز کند.

در همین حال مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس امروز (پنجشنبه) گفت: ارتش هر قدم ناوگان روسیه را زیر نظر گرفته و کشتی‌هایی را برای نظارت ناوگان روسیه که از کانال انگلیس در دریای شمالی می‌گذرد، اعزام می‌کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =