ایرنا به نقل از قائم مقام وزیر نفت نوشت: ایران در سال آینده میلادی قراردادهای جدیدی به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در حوزه نفت و انرژی امضا می کند.

امیرحسین زمانی نیا در گفت وگو با فایننشال تایمز با تاکید بر اینکه هیچ تغییر در اراده شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران در نتیجه اقدامات اخیر آمریکا رخ نداده،پیش بینی کرده که در سال آینده میلادی قراردادهای جدیدی به ارزش 20 میلیارد دلار در حوزه نفت و انرژی امضا شود.

 وی افزود: ما با هر شرکت نفتی بین‌المللی که می‌شناسید، بجز شرکت‌های آمریکایی، مذاکره کرده‌ایم.
زمانی نیا تصریح کرد که ایران در مورد 28 قرارداد خارجی در حوزه انرژی با شرکت‌هایی همچون رویال داچ شل، روسنفت و آنگلوداچ وارد مذاکره شده است.

این مذاکرات در باره توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت‌های روسنفت و مرسک اویل و طرح‌های توسعه میادین نفتی ایران از جمله پایدار غرب، آب‌تیمور و منصوری با شرکت‌هایی چون لوک اویل و گازپروم است.

قائم مقام وزیر نفت در خصوص عدم سپردن پروژه‌های نفتی، صرفا به شرکت‌‌های نفت داخلی، گفت: ما قطعا نیازمند فناوری جدید هستیم و شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند بدون همکاری با شرکت‌های خارجی، اقدام به توسعه میادین نفتی کنند.

وی ادامه داد: شرم‌آور است که با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز، سطح تولید ایران چنین نازل بماند.

زمانی‌نیا همچنین تصریح کرد که ایران پس از اجرای توافق هسته ای، سهم خود را از بازار جهانی انرژی تقریبا پس گرفته است.

نخستین قرارداد جدید نفتی ایران در دوران پساتحریم میان شرکت ملی نفت و یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در تیرماه امسال امضا شد.

بر اساس این قرارداد، کنسرسیومی به رهبری توتال ایجاد شده است که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می دهند.

 

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =